5. 3. 2016

RECENZE: ELEANOR & PARK

Název: Eleanor a Park
Autor: Rainbow Rowellová
Originální název: Eleanor & Park

Série: -
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 325
Rok vydání: 2014
Anotace: Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře.






Znáte ten pocit, když od knihy něco očekáváte, ale v průběhu čtení vám dojde, že to co jste si mysleli je velký omyl? Tak například já. Od knihy Eleanor a Park jsem očekávala, že půjde o lehké čtení, romantickou knížku, možná trochu kýčovitou. Zkrátka že si u knížky hezky odpočinu, ale nic velkého to nebude. Snad nikdy jsem se v knize tak nezmýlila. 
S Parkem se není za co stydět. Nic není sprosté. Protože Park je slunce, neuměla to vysvětlit jinak a líp.
Eleanor se zrovna přistěhovala do nového města a cítí se velmi osamělá. V sousedství nemá žádné kamarády, doma řádí její nevlastní otec a ve škole se jí ostatní děvčata posmívají kvůli jejímu vzhledu. Eleanor patří mezi ta děvčata na které jen tak nezapomenete. Má rezavé husté vlasy, je mohutnější postavy a nosí převážně chlapecké oblečení. 
Eleanor se ve školní autobuse seznámí s Parkem. Park je Asiat, který má na rozdíl od Eleanor zajištěný život. A nebezpečně podobný hudební vkus. Hudba a komiksy jsou právě to, co dostane Parka s Eleanor dohromady
Kniha je vyprávěna z pohledu našich dvou hlavních hrdinů. Parka jsem si oblíbila okamžitě, ale za to Eleanor jsem chvíli musela přicházet na chuť. V určitých chvílích mi její chování přišlo strašně dětinské a hloupé. Ano, měla těžkou situaci doma, ale určitě si nemusela vylévat zlost na Parkovi. Když se nad tím zamyslím, tak vlastně pokaždé, když se pohádali, tak to byla převážně Eleanořina chyba.
Proč se rozhádat s jejím prvním klukem, jen proto že Eleanor pro Parka nebyla první dívka? 
Dokonce i do toho jejího zlovolného šklebu byl úplně cvok.
Prvním překvapením pro mě bylo, když jsem zjistila, že se knížka odehrává v roce 1986. Myslela jsem si, že příběh bude zasazen do této doby na střední školu. 
zdroj
Kniha si mě naprosto získala. Autorka vytvořila naprosto úžasný příběh a to nejlepší knižní zamilování, které jsem kdy četla. Eleanor s Parkem spolu několik týdnů vůbec nepromluvili, nepodívali se na sebe - jen si společně nenápadně četli komiksy v autobuse. Všechno to šlo opravdu kousek po kousku - žádná hurá akce, žádné zamilované pohledy, ze kterých poznáte, že jde o pravou lásku. Nic takového.
Bez váhání zařazuji knihu mezi to nejlepší co jsem kdy přečetla. Tento příběh mě totiž vzal za srdce, dostal se mi pod kůži a ten konec? Pokud jste také citlivé dušičky jako já, rozhodně vás to vezme. 
V knížce je navíc vypsáno spoustu písniček nebo kapel té doby a některé rozhodně stojí za to si poslechnout. 
Pokud jste tedy Eleanor a Parka ještě nečetli, určitě to musíte napravit. Tahle knížka si to opravdu zaslouží! 

10*/10
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji eshopu Dobré knihy.
Knihu si můžete objednat zde.

1 komentář:

  1. Obálkou i názvem mi to z nějakého důvodu evokuje Všechny malé zázraky s Violet a Finchem, což taky působí jako slaďák, ale to spíš smutná kniha k zamyšlení určená pro teenagery. Každopádně díky za tip, až budu chtít zas jednou ozkoušet YA literaturu, vím, pro co sáhnout.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)