25. 3. 2016

RECENZE: PRVNÍCH 100

Název: Prvních 100
Autor: Kass Morgan
Originální název: The 100

Série: -
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 278
Rok vydání: 2013
Anotace: 
Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.




Kniha Prvních 100 své čtenáře přenese do vesmírných lodí. Lidstvo se muselo přesunout do vesmíru po ničivé nukleární válce, která kompletně zdevastovala Zemi a zanechala na ní vysokou radiaci. Po X letech se ale parta 100 mladistvých delikventů, které by ve vesmírných stanicích čekala jistá smrt za jejich přestupky, vydává na Zemi vyzkoušet, zda by se na ní dalo opět žít nebo ne. 
Příběh je vyprávěn z pohledu čtyř hlavních hrdinů - Clarke (bývalé studentky medicíny), Wellse (který je do Clarke bláznivě zamilovaný), Bellamyho (který je ve výpravě jen kvůli ochraně své sestry) a Glass (nejlepší kamarádky Wellse). Kromě Glass se všechny dějové linky odehrávají na Zemi. Příběh Glass odvíjející se na vesmírné stanici mě zpočátku moc nebavil, ale jak se průběžně odhalovala všechna tajemství, tak si mě i tento příběh získal. Nejoblíbenější postavou knihy je pro mě vlastně dvojice a to Bellamy a jeho sestra Octavia. Moc se mi líbil jejich sourozenecký vztah a hlavně to, když se Bellamy přidal k výpravě na Zem, jen proto, aby Octavii mohl chránit. 

Sektor C14 byl prostor s vysoce omezeným přístupem, ale důstojnická uniforma, sebejistá chůze a známá tvář Wellsovi zaručovaly přístup prakticky do jakékoliv části Kolonie. (str.277)

Podle knihy vychází i seriál, který je naprosto super. Co jsem koukala po ostatních recenzních knihy, tak se hodně řešily rozdíly mezi knihou a seriálem, kterých je opravdu mnoho. Nicméně základ seriálu i knihy je stejný a já se nechci zařazovat do škatulky "líbil se mi více seriál" nebo "líbila se mi více kniha". Právě díky rozdílům - ať už v postavách, ve věku postav, jsem se rozhodla brát knihu jako něco úplně jiného než seriál, protože kniha i seriál jsou pro mě naprosto VIP. 
Jako největší plus knihy považuji to, jak rychle plynula. Opravdu, příběh má spád a autorka píše velmi poutavě. Knížka se četla jedním dechem a byla velmi akční, v každé kapitole se něco dělo. Při čtení toho, co naši hrdinové prožívají v této době, se v knize objevují záblesky z minulosti od každé z postav, což nám postupně odkrývá strašně moc tajemství každé postavy, což knihu hezky doplňovalo. 
Takže abych to shrnula, tak Prvních 100 je skvělá akční a rychle ubíhající kniha a rozhodně knihu doporučuji.
PS: Pokud neznáte seriál, tak se na něj taky určitě mrkněte! :) 

5/5
Děkuji nakladatelství Albatros Media za poskytnutí knihy k recenzi.
Knihu si můžete objednat zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)