26. 4. 2012

RC Review - Návrat domů

Návrat domů (Melanie Rose)

Návrat domů -- Ztratila paměť, ale ví, že se děje něco podivného.Kniha: Návrat domů
Autor: Melanie Rose
Překlad: Karel Červenka
Díl: druhá příběh od stejné autorky
Počet stran: 399
Nakladatelství: Metafora
Anotace: Všichni znají pravidla, jenom ona ne. Dokonce ani neví, kdo je a jak se ve sněhové bouři, ve které málem umrzla, ocitla. V rodině jejího zachránce se o ni postarají, ale Kate (jak si začne říkat, protože nezná ani své jméno) si připadá jako v podivném snu. Co si taky myslet, když domněle němé děvčátko promluví, aby jí sdělilo, že jeho mrtvá sestra ji čekala? Když se po domě možná promenují duchové, všude je samá záhada a nakonec se do všeho zaplete dívka z viktoriánských dob.
Je snad možné, že jsme žili už mnohokrát předtím? A že se v nových zrozeních můžeme vracet ke svým selháním, abychom je napravili, k dávným bolestem, abychom je utišili – ale zejména ke svým láskám, které nikdy nepominou…
První věta: Odpočívadlo bylo malé a blátivé a stálo na něm, na jeho vzdálenějším konci, jen jedno další auto.

Postavy:
Kate je hlavní hrdinka této knihy. I když vlastně neví, jak se jmenuje, začne si říkat Kate. Vše je pro ní záhadou a ani neví, jak se ocitla ve sněhové bouři. Najednou se probere v bezpečí, ovšem v cizím domě. Co má asi dělat? Jak se chovat? Mohla by přemýšlet, ale nakonec potká Jadie.
Dsc_1446_174940093_large
Jadie potkal nepěkný osud. Jelikož už dva roky nemůže mluvit, je takřka nemožné ji slyšet mluvit. Jenže Kate se to „poštěstí“. Říká jí tajemné věci o její sestře Amber, která je mrtvá. Jak je to ale možné?
Adam je můj oblíbenec. Trošku ho lituji, jelikož se k němu Vincent  zachoval podle. Přivlastnit si něčí záchranu??
Vincent je jak už bylo řečeno, takový „podlý človíček“. Dělá, že zachránil Kate on, přitom to byl Adam.
A nakonec je tu Kitty, viktoriánská holčička, kterou Kate pozná díky hipnoterapeutovi Colinovi. A podívá se do svého minulého života.

Srovnání s předchozí knihou - Má noc je tvůj den:
Ačkoliv by se mohlo zdát, že budou tyto příběhy trochu identické, není to pravda. Musím ale přiznat, že i já jsem si myslela, že se budou příběhy opakovat a že se nedočkám žádného překvapení. Naopak, nápad s viktoriánskou holčičkou a tajemnými událostmi okolo jedné hlavní zápletky, je opravdu originální a velmi dobrý.

Tumblr_m2uezfft201r7dxjoo1_500_largeHodnocení:
Jelikož jsem tak všechno již řekla, zkusím to nějakým způsobem shrnout ve zkratce.
Kniha se mi líbila o hodně více než první kniha od této autorky, protože mi příběh přišel popracovaný až do detailů, což mi vyhovuje. Protože jsem předchozí knize dala 4,5/5, tak této mi nezbývá jiná možnost, než dát plný počet...

5/5





Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)