29. 4. 2012

RC Review - Tygří bojovník

Tygří bojovník (David Gibbins)

Série: knihy od Davida Gibbinse
Díl: Tygří bojovník
Počet stran: 472
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Ladislav P. Valík
Rok vydání: 2010
Anotace: Jack Howard, podmořský archeolog, sleduje stopu svého pradědečka, důstojníka britské armády v Indii, který po sobě zanechal nejednu záhadu. Ta největší má podobu starobylé kovové rukavice vytepané do tvaru tygří hlavy.
Zdá se, že Jackova pouť za hledáním vlastních kořenů je prazvláštně – a nebezpečně – propletená s mnoha divnými a zdánlivě nesouvisejícími věcmi. Vždyť co mohou mít společného římské legie, první čínský císař Š-chuang-ťi a podzemní indická svatyně? Když se do toho navíc zamíchá děsivý Tygří bojovník a záhadný dvojitý drahokam, je o pořádnou porci dobrodružství postaráno.
První věta: „Jacku, neuvěříš, co jsem právě našel.“

Archeolog Jack Howard, novodobý Indiana Jones, na cestě za další záhadou.

Postavy:
Hlavní postavou knihy Jack Howard. Podmořský archeolog vlastnící ponorku Seaquest II., má neuvěřitelné odhodlání, kuráž a nechybí mu ani špetka dobromyslnosti. Jeho dobrodružství jsou den ode dne (v knize) lepší a napínavější, tudíž čtenáři mají na každé stránce více napětí a nečekaných zvratů.

Podobnost s realitou? – Určitě!
Pokud jste knihu už četli a nebo se na ni chystáte, tak si určitě musíte přečíst i Dodatek autora, kde se dozvíte, že podobnost s životem autora a Jacka jsou velmi podobné. Nemyslím tak, že by se David Gibbins setkal se záhadným Tygřím bojovníkem, ale jde tu o podobnost obou pradědečků a vše okolo...

Stručný děj:
Jack Howard se vydává na průzkum ohledně svého zmizelého pradědečka, což byl důstojník Madránských sapérů. V knize jde o hodně, například je důležité, aby se Jackovi podařilo najít tajemnou hrobku prvního císaře, jenže nic nebude snadné a tak ani Jack nebude mít vše nastolované. Hrobka je totiž polohově neznáma a také ji chrání tajemný – Tygří bojovník.

Hodnocení:
Kniha se mi líbila na sto rocent. Jednalo se o dobrodružnou knihu, ve které nechyběli historické „kousky“ a události. Vše bylo podloženo na realitě, proto jsem byla ráda, že jsem se i něco dozvěděla. Na druhou stranu ale musím říct, že posledních padesát stran, mi ubýhalo velmi pomalu. Příběh mi přišel zdlouhavý a zbytečně natažený. Nejspíš je to jen můj pocit či problém, proto nijak na bodech neuberu.

5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)