24. 5. 2012

RC Review - Eldest

Odkaz dračích jezdců #2 - Eldest (Christopher Paolini)

Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: druhý
Počet stran: 642
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Olga Machútová
Rok vydání: 2006
Anotace: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ... Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou... Druhý díl série Odkaz Dračích jezdců.
První větaPísně mrtvých jsou nářkem živých.

***
Sotva jsem začala knihu číst, hned jsem padla do akce. U většiny knih máte nějaký úvod, začátek, jednoduše chvilku oddechu na začtení se do knihy. Ale to by nebyl Paolini, aby to na nás hned nevybalil, že? Tak tedy, pokud se na knihu chystáte, začněte v hodně dlouhém volném čase, protože Eldest vás pohltí hned od začátku – do konce.
***
V knize se setkáme se dvěmi dějovými liniemi, které se později propojí do jedné, ale nejdřív si o zmíněných dvou liniích musíme něco prozradit. První příběh je z pohledu Eragona, Dračího jezdce a ten druhý z pohledu Rorana, bývalého mlynáře, pro kterého v předchozí knize (Eragon) nebylo věnováno moc místa.
Tak tedy začnu s ním. =)

Roran mě v tomto díle neskutečně moc překvapil. Troufala bych si i říct, že se stal mou prozatímní nejoblíbenější postavou, samozřejmě až po Safiře. Nicméně, Roran se kvůli Eragonovi dostal do nebezpečí – a to hlavně do potyček s ra’zaky, kvůli kterým je v nebezpečí celý Carvahall. Musí problémy vyřešit rychle a hlavně si dávat pozor na okolní hrozby všeho druhu.  Musím také říct, že kapitoly o Roranovi byli plné nečekaných zvratů a akce.

Eragon po své první velké bitvě pod Farthen Durem dospívá a stává se z něj bojovník. Teď se ale musí připravit na cestu do lesů Du Weldenvarden, kde společně s přívětivým trpaslíkem Orikem, elegantní a charismatickou elfkou Aryou a samozřejmě s úžasnou a kouzelnou dračicí Safirou navštíví elfské hlavní město, které se právě v těchto lesích skrývá. Jen málokterý člověk má čest toto město navštívit a ano, Eragon ji dostal. (Já vím, že Eragon není jen tak obyčejný! )

Hodnocení:
Myslím, že se můžu hrdě prohlásit za opravdového fandu celé této série. Christopher Paolini je opravdu skvělý spisovatel a já doufám, že plánuje do budoucna ve svých dosavadních šlépějích pokračovat. Stoprocentně bych nebyla sama, kdo by to ocenil. Ale zpět ke knize.
Stačilo by pouze říct, že se mi kniha vážně líbila, že předčila mé očekávání a že ji prostě miluju? :-D Asi ne... No, jak jsem tak koukala po ostatních recenzích, tak musím říct, že názory na tuto knihu jsou vesměs stejné, až na pár výjimek. Většinou, jako oblíbenec je považován Roran a jako hrdina Eragon. Na jednom blogu jsem dokonce našla, že Safira ustupuje do pozadí a ztrácí na své eleganci a milosti. S tímto názorem bych si dovolila nesouhlasit. Jistě, možná byla Safira v prvním díle více do podrobna, ale v druhém díle se dozvídáme opět něco víc o přátelství mezí ní a Eragonem.
 Snad to na hodnocení stačilo a já nevidím žádný důvod, proč nedát plný počet bodů!

5/5

Abych vás nakonec opravdu přesvědčila, že se kniha čte jedním dechem, tak vám můžu říct, že jsem ji přečetla za necelé čtyři dny! ;)
  

4 komentáře:

  1. Eldest je opravdu skvělá knížka! Příběh Rorana mě hrozně moc bavil :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že máme stejný názor! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá kniha! :) Musím říci, že Roranův příběh pro mne byl naopak poněkud nudný, stejně tak dění s Nasuadou, ačkoli to bylo nezbytné, jinak by čtenářovi uniklo tolik věcí... Bylo to zajímavé, ale stejně nade mnou vyhrál Eragonův výcvik. Tyhle kapitoly jsem hltala jako nenažraná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ÚŽASNÁ kniha! :D :)

      Děkuji za názor a komentář! . :)

      Vymazat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)