RC Review - Křišťály moci 1 (Zrada temného elfa)

Autor: Michaela Burová

Série: Křišťály moci
Díl: první
Počet stran: 296
Překlad: -
Rok vydání: 2010
Anotace: Vítejte v Mianthilii, čarovné zemi elfů! Síly dobra a zla stojí proti sobě! Temní a Bílí elfové se dávají do boje o sedm křišťálů moci, jejichž prostřednictvím je možné ovládnout celý svět. Dle proroctví může křišťály najít a získat pouze obyčejná venkovská dívka Neilin, která však o svém poslání nic netuší. Dívky se snaží zmocnit Temný elf Izgraël, proti kterému stojí bojovník bílých elfů Arwin. Jak dopadne boj dvou mocných znepřátelených sil? Podaří se Neilin najít a získat první z mocných křišťálů?

Série Křišťály moci je od české autorky Míši Burdové stejně jako Poselství jednorožců, které vyšlo  v roce 2008. Michaela Burdová už se ve skupince spisovatelů, kteří píší klasickou literaturu pohybuje už docela dlouhou dobu - přeci jen už napsala a vydala 7 knih (jestli se mýlím, tak mě omluvte!) a při psaní prvního dílu do série Poselství jednorožců jí bylo teprve šestnáct let!
Kdybych knihu viděla v knihkupectví, tak ani nevím, jestli bych si ji hned koupila. Určitě by mě ale zaujala podle překrásné obálky, takže bych si o knize zjistila něco víc. Pročetla bych si hodnocení a anotaci a pokud by bylo vše podle mých představ, tak bych neváhala a do knihy se pustila.
Jsem moc ráda, že jsem si knihu mohla přečíst, ale hodnocení si nechám až na konec recenze.

Isgrael:
Isgrael... Zvláštní jméno, ze kterého už po vyslovení čiší zlo. Tak tedy - Isgrael zná 7 bratrů, kteří jsou velmi mocní. Více než Isgrael. Jenže Isgrael to nenechá být a touží mít více moci než ostatní dohromady a ovládnout celou Mianthilii. Když se tedy dozví o tom, že sedm bratrů vytvořili Křišťály moci (Křišťál lásky a něhy, Křišťál nevinnosti a čistoty, Křišťál odvahy a statečnosti, Křišťál obětavosti, Křišťál divokosti a síly a Křišťál cti), tak zatouží mít svůj vlastní Křišťál, takže se nám tu objevuje poslední křišťál - Křišťál krutosti a vychytralosti. K ovládnutí celé Mianthilie potřebuje Isgrael najít všechny Křišťály moci, ale jak je zřejmé nesmí to mít jednoduché, atak musí zjistit celé znění proroctví, které mu prozradí takřka vše.
neilin
Neilin
Spolu se Sorgaem, což je jeho rádce a přítel sídlí v Nar´Doxu.

Neilin:
Neilin je obyčejná dívka. Až do doby, než zjistí, že ona je hlavním dílkem a nepostradatelnopu částí proroctví. Jenže o svém poslaní nic neví. Jen ona může najít chybějící Křišťály moci , které mají pomoci dobru a sesadit zlo a zároveň krutého vládce Isgraela.

***
Dále se setkáváme se spoustou osob a dějových linií. Jednou z mých nejoblíbenějších postav je Awrixel. Awrixel je bojovník Bílých elfů a neustálý protivník Isgraela.
Dalšímí dějovými liniemi myslím to, že jsou vloženy mezi tu hlavní (z pohledu Neilin). Jako první je z pohledu Lejy - Neilininé sestra, potom Terien - dcery Isgraela a nakonec z pohledu venkovského chlapce Wyla.

arwin
Awrixel/Arwin
Srovnání s Poselstvím jednorožců:
Kdybych měla první díl série Křišťály moci srovnat s prvním dílem série Poselství jednorožců, tak by to dopadlo asi takto:
Zdálo se mi, že v této knize byly promyšlenější různé rozhovory mezi postavami a celkově myšlení hrdinů mi přišlo lepší. Na druhou stranu musím říct, že v Poselství jednorožců mi přišli promyšlenější detaily. Mám na mysli popisy osob i míst a také jména. Například názvy zemí: Lilandgarie X Mianthilie. Nevím, jak vám, ale mě se více líbí Lilandgarie. Není to jen u názvů míst, ale třeba i u jmen a vymyšlení zrůd.

Kdybych to mohla říct jednoduše, tak bych řekla, že je kniha dobrá. Není to pro mě úplný bestseller, ale k zahození také ne. Lepší pro mě bylo Poselství jednorožců.

8/10

White_magic_by_naomi-d4xx9o5_large