22. 9. 2012

RECENZE: Poselství jednorožců 2 (Zrádné hory Dragor)

Největší obrázek výrobku Poselství jednorožců – Zrádné hory DragorAutor: Michaela Burdová
Série: Poselství jednorožců
Díl: druhý
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Překlad: -
Rok vydání: 2008
Anotace: 
Vydejte se za dobrodružstvím do Lilandgarie, země posvátných jednorožců!
I když elfská princezna našla ztraceného posvátného jednorožce, její cesta ještě zdaleka nekončí. Musí se s jednorožcem dostat přes zrádné hory Dragor, kde vládnou draci, aby ho mohla vrátit k jeho druhům. Avšak její přítel Veragorn před ní a přáteli něco skrývá. Tajemství, které může ohrozit soudržnost celé družiny. Království mezitím musí čelit blížící se válce s Černým čarodějem, jehož ohromná armáda se chystá zničit celou zemi. Jediná záchrana teď možná leží v rukou nevyzpytatelných draků.



Seznámení s knížkou:
Maxarel
Veragin společně s Aranis, Falienem, Lavril, Eleasem a Snížkem putují napříč Lilandgarií, aby celou tuto krásnou zem ochránili před zlem a nekonečnou temnotou, kterou drží ve svých rukách Golgor a jeho spřízněnci. V minulém díle jsme byli svědky toho, jak může i kapka důvěry zachránit přátelství v horším případě i život. Sotva co se dala výprava dohromady čekalo je jedno nebezpečí za druhým, kvůli nestvůrám pod Golgorovou vládou. No a proč se vlastně celá zem společně s našimi pěti hlavními hrdiny ocitá v nebezpečí? Dokud bylo dobro a zlo v rovnováze, vše bylo tak, jak by mělo. Jenže jeden jednorožec se zatoulal a proto naši hrdinové putují po Lilandgarii, aby jednorožce našli. V druhém díle, no neřeknu vám, jestli se jednorožec najde nebo ne, ale myslím, že je to docela předvídatelné, tak byste si to mohli zkusit tipnout. Prozradím vám jen to, že to, co se stane ve druhém díle je alespoň podle mě důležité pro třetí a zároveň závěrečný díl této série o posvátných jednorožcích.

Samá překvapení:

Ráda bych zmínila jednu věc, která mi docela vadila a vůbec ji nechápu. Proč se z Veragona stal Veragorn? Pokud si přečtete anotaci, tak to tam určitě najdete! Já tomu moc  nerozumím, tedy pokud to bylo autorkou myšleno záměrně. 
Samozřejmě se ale v knize objevovala i příjemná překvapení a to například nové postavy! 
Například mne zaujali obři, které autorka do příběhu "zapletla". Potom tu jako takový nováčci jsou draci. Už v prvním díle bylo ale jasné, že se v příběhu objeví. Byla jsem moc ráda, že vztah mezi lidmi a draky nebyl jen tak obyčejný, ve smyslu, že člověk přijde za drakem a řekne :"Čáu draku, nechceš nám pomoct zachránit naši zem?", ale je to tu trošku komplikovanější.  A co nové postavy? No, těch tu taky pár bylo. Asi hlavně kentaur Temas, který se přidal k naší výpravě s cílem pomoct při záchranně a potom Maxarel. Pokud jste druhý díl četli, tak jistě víte, že Veragin je napůl člověk a napůl Mordat. A dokonce má bratra. Maxarela. Maxarel je mocný čaroděj a hlavní část Veraginova tajemství. 

První nebo druhý díl:

kentaur Temas
Z mých recenzí už jste možná vypozorovali, že ráda díly v jednotlivých sériích porovnávám. Názor na první díl (Strážci dobra) je opravdu pozitivní, co se týče tohoto dílu budu trochu skeptičtější. Na 100% se mi více líbil první díl a mám na to pár důvodů. Tak třeba jistě víte, že miluju popisy, detaily apod. Bohužel v druhém díle těch popisů moc nebylo a tudíž v tomto ohledu jasně vede první díl. Co mi na druhém dílu možná tak trochu vadilo, bylo pár bitev, které mě dost nudili. Proti fantasy knížkám, kde se bojuje nic nemám, ale daná bitva mi musí přijít něčím zajímavá a napínavá. Takové bitvy najdete třeba v knize Eragon či Eldest. Tak, nakonec bych ráda řekla, že první díl je pro mě osobně lepší a pokud jste někdo četli jedničku určitě zkuste i dvojku. Tak špatná zase není. 

Hodnocení:
Mám pocit, že už jsem knihu tak nějak zhodnotila v průběhu recenze, ale opakování je matka moudrosti. Kniha se mi líbila, ale veledílo a extra emoce od ní nečekejte. Žánrově bych ji zařadila do takové dětské fantasy, která neurazí ale ani vás emocionálně nedostane. 


7/10

Za recenzní výtisk vděčím nakladatelství Fragment. Děkuji!
Obrázky byli zkopírovány z oficiálního blogu autorky Michaely Burdové.
Knihu si můžete objednat přímo ZDE.

1 komentář:

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)