28. 10. 2012

RECENZE: Dva Meče

Dva mečeSérie: Dvě zrcadla
Díl: druhý
Počet stran: 310
Nakladatelství: Host
Anotace: V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.

Knihu Dva meče jsem začala číst po opravdu dlouhé době po dočtení prvního dílu - Dvou zrcadel. Nemůžu říct, že by se mi první díl nelíbil, ale chvíli trvalo, než kniha vyšla, chvíli, než jsem se ke knize dostala a chvíli, než jsem ji přečetla. Knihy jsem se docela "bála", protože jsem ji dostala na recenzi v podobě e-knihy. Díky tomu jsem nevěděla, jak dlouho budu schopna sedět u počítače, protože nemám čtečku a tiskárna se nám rozbila, abych si knihu vytiskla. Tudíž jsem vůbec nevěděla, jak to zvládnu, protože jsem takový "stránkoholik" :D. (Miluju vůni knížek a šustění stránek) No, nakonec jsem to zvládla a vy si můžete přečíst recenzi.

***
Tuto recenzi bych nemohla dopsat, aniž bych vám nenapsala svůj názor na knižní obálku a design knihy. Začnu obálkou - obálka bych řekla, že je rozhodně hezčí než u prvního dílu, přestože to oko, kdykoli jsem soubor otevřela mě vylekalo a sledovalo mě. :D .
V knize se nachází dva (+ jeden v epilogu) úhly pohledu - ten první je z pohledu Seleny - která se stala lovcem upírů a zároveň upírem. Druhý z pohledu Dannyho - lovce upírů a v epilogu z pohledu Lásky. S tímto souvisí další věc. Pokud jste četli Dvě zrcadla, tak jistě víte, že ty různé pohledy oddělovali takové pusinky :D. Každá jiná - pro každého, což alespoň mě pomohlo se v příběhu orientovat. V Dvou mečích jsou narozdíl od pusinek meče, které se liší barvou ostří. (Bílé ostří - Danny, černé ostří - upírská lovkyně upírů Selena).

***
K postavám se vyjádřím (snad) rychle. Co se týče Dannyho, to je taková moje opravdu oblíbená postava. Možná mi vadil ze začátku. kvůli tomu fňukání kvůli Kate, ale potom už to tak nějak všechno pochopil a byl to zase ten starý, dobrý Danny.
Co se týče Seleny, tak na ni mám takový rozporuplný názor. Selena měla těžký život, který se s ní nepáral, je to silná osobnost a určitě pokud bude v dalším díle, tak budu ráda. Ale za její chování bych jí nejradši něco řekla :D.
Joshua, kterého můžete znát z prvního dílu se pořád nezměnil a pořád ho nemám ráda :D.
Naopak se hodně změnila Kate, která se v druhém díle sem tam mihne .

Celkově knihu hodnotím kladně. Tento díl se mi líbil více než první a pokud se někomu z vás první díl nelíbil a jste vůči druhému dílu skeptičtí, tak se nemusíte bát. Druhý díl je opravdu super.