25. 12. 2012

RECENZE: V náruči nepřítele


Autor: Mary Higgins Clarková
Počet stran: 336
Nakladatelství: AlPress
Rok vydání: 2011
Anotace: 
Laura má za sebou otřesný zážitek – jako čtyřletou ji unesli a další dva roky věznili a zneužívali. Následky těch hrůzostrašných let se projevují v podobě zvláštní psychické poruchy: Laura se čas od času chová jako jiná osobnost a své chování si nepamatuje. Jednoho dne se ocitne v podezření, že zabila svého profesora, kterému údajně psala milostné dopisy. Laura vinu popírá, proti ní však svědčí množství důkazů.

***
Jako čtyřletou Laurinku unesl podivný pár a dva roky ji věznili a zneužívali. O tomto období se v knize dozvíme hodně na začátku, kdy je samotná kniha doplněna o výstupy právě z této doby. Ty výstupy se mi líbili, i když jsem byla ráda, když skončili z jednoho prostého důvodu - někdy mě dost děsili. Po dvou letech Laurinku pár vysadí samotou, bez jídla a pití u školy. V této části mi bylo Laurinky opravdu hodně líto. Kdyby šlo se do knihy dostat - fyzicky, tak bych okamžitě vzala Laurinku k sobě do postele a četla jí pohádku :D. Já mám obecně ráda všechny malé děti, takže tahle kniha byla pro mě, obzvlášť na začátku, dost drsná.

***
Mary Higgins Clarková
Mary Higgins Clarková paří mezi nejčtejnější současné autory. Má pět dětí, z nichž dcera Carol se po vzoru matky rovněž prosazuje i v literatuře.
V roce 1987 byla Mary Higgins Clarková presidentkou asociace detektivních autorů Ameriky (Mystery Writers of America) a mnoho let zasedala v jejím předsednictvu. Od roku 2001 je udělována společností Mystery Writers of America cena Mary Higgins Clarkové na počest 25-letého partnerství autorky s nakladatelstvím Simond and Schuster. Zejména by měly být oceňovány knihy ve stylu Clarkové. Hlavní hrdinka, která se dostane do problémů je ale zjistí a vyřeší.
Knihy Mary Higgins Clarkové jsou úspěšně překládány do mnoha jazyků a vydávány po celém světě, ve Francii patří její knihy mezi bestsellery č. 1. Na úspěšnost knih navazují i jejich filmové adaptace.Mary žije v městečku Saddle River ve státě New Jersey v USA. (zdroj: osobnosti.cz, kde najdete i všechny autorčiny přeložené knihy do češtiny - 
ZDE

Obálka knihy: 
Česká obálka je určitě povedená, nicméně se mi moc ke knize nehodí. Slečna, který je na obrázku má být nejspíš Laura, ale mě na ni vůbec nesedí. Spíš si ji představuji takhle neboli jako Reese Witherspoon. Pokud se ale podíváte na americký paperback, americký hardback nebo francouzský paperback, tak bych řekla, že česká verze je nejhezčí. Americký paperback mi nesedí s tím krvavým otiskem ruky na závěsů, protože by to mohlo znamenat nějaký krvák (alespoň já bych si to tak vyložila). Americký hardback - zase ten krvavý otisk. Já nevím, mě kniha nepřišla tak moc "krvácká". :D A francouzský paperback se mi prostě nelíbí. I když mě možná jen děsí ta francouzština, což je docela problém, když jsem si ji vybrala jako druhý povinný jazyk ve škole. :D
All Around the Town All Around the Town Nous n'irons plus au bois

Hodnocení knihy:
Knihu bych dokázala popsat i jedním slovem a to - překvapení. Doufala jsem, že mě kniha bude bavit, že to nebude jen obyčejná kriminálka a hlavně, že mě kniha pořádně vyděsí. Všechno se mi splnilo do puntíku, jak jsem si přála - kniha mě bavila opravdu hodně, kriminálka se z toho nevyklubala nai omylem, byl to povedený psychologický román a vyděšená jsem nebyla vůůůůbec. :D Dobře, lhaní mi nejde. Kniha mě vyděsila až moc. V některých pasážích to bylo opravdu přehnané a proto nedám plný počet. Asi je to hlavně můj problém, protože, jak už jsem psala, mám strašně ráda malé děti (ne, nejsem pedofil, nebojte :D) a na začátku... pff. Pořád jsem si jen říkala:"Ať to sakra skončí!!!" Jinak se mi ale kniha opravdu hodně líbila a těším se na další autorčiny knihy. 

Kniha v číslech:
1) Doba čtení - víkend 
2) Hodnocení obálky - 8/10
3) Hodnocení postav - 8/10
4) CELKOVÉ HODNOCENÍ: 8/10

2 komentáře:

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)