RECENZE: Lovkyně snů 3

Díl: třetí - Osudové rozhodnutí
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Čeněk Matocha
Rok vydání: 2012
Anotace: Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno.
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Seznámení s knížkou:
Osudové rozhodnutí je třetí díl do série Lovkyně snů, kterou bych brala spíše jako oddechovku a ne nějakou "těžkou" knihu. Tento díl jsem začala číst po dost dlouhé době po přečtení předchozích dílů a musím přiznat, že jsem se docela bála, abych si děj z minulých knih pamatovala. No, ku překvapení mi příběh z tohoto dílu dával smysl a já se do příběhu hezky vžila. Hlavní hrdinkou je Janie, která má "dar" propadat se lidem do snů. Společně s  Cabelem odhalí i tu temnou stránku celého problému. Budou se poučovat z chyb slečny Stubinové, kterou můžete znát z prvního a hlavně druhého dílu.

Něco málo o autorce Lovkyně snů:
Lisa McMann
Lisa :-)
Lisa McMan je americká autorka, která se narodila 17.2. 1968 v Holandsku, nyní žije ve Phoenixu v Americe.  Její první román (první díl do této série - orig. Wake) se umístil na žebříčku nejprodávanějších knižních titulů pro děti - New York Time Bestsellers. Inspiraci k napsání této série nalezla ve svém vlastním snu, kdy se jí zdálo, že se propadla do snu svého manžela. (zdroj: Databáze knih - Lisa McMan)
*Styl psaní Lisy mi přijde osobitý. Takový jednoduchý. Autorka se příliš neohlíží na detaily a radši ihned skočí do akce. Ovšem o vtipné hlášky kniha rozhodně ochuzena není! Tento díl mi přišel opravdu nejvtipnější* (zdroj: můj názor :D)

*****

Od posledního dílu této série jsem čekala jakési rozuzlení. Něco, co by mě a ostatním čtenářům pomohlo rozlousknout celou záhadu jménem Janie. Bohužel mi přišlo, že se v tomto díle moc propadání do snů neřešilo. Hlavním problémem v tomto díle Janiina rodina a to konkrétně její otec. Ze začátku, když jsem nevěděla, jak důležitý bude její otec, tak jsem si myslela, že tam autorka cpe další postavu, jen aby zaplnila stránky a aby se v knize dělo alespoň něco. Nechci říct, že kniha byla nudná, jen začátek mě moc nebavil. Ale zpět k Janiinému otci. Jak asi víte, tak Janie žije sama se svou matkou alkoholičkou, se kterou to také nemá bůhvíjak lehké. V prvním nebo druhém díle jsem věřila, že je v ní kapka milosti, soudnosti a že v hloubi duše by se u ní taky našla ta hodnější stránka. Tento díl mě ale připravil o veškeré naděje a její matku Dorotheu doslova nesnáším a vlastně ani nechápu! :D Co se týče jejího otce, tak o něm jsem si nejdřív myslela opak. Že je zlý, když nechal svou dceru s matkou o které věděl, jaká je samotnou a jen tak ji opustil. Ale pokud čtete na konci knihy mezi řádky, tak je tam vysvětleno, že k tomu měl jasný důvod, takže mi ho na konci bylo dost líto.

Hodnocení:
Kdybych měla porovnat předchozí díly a tento, tak musím říct, že druhý díl byl pro mě z celé série nejlepší! Bylo tam nejvíce do hloubky téma sny, v prvním díle... no to byl celkově takový povedený úvod, kdežto v tomto díle se řešili spíše rodinné problémy. Což ale zároveň beru jako plus protože kdyby to tam nebylo, tak se nedozvíme o otci to, co jsme se dozvěděli. Nechci tu spoilerovat, ale vy, co jste knihu četli, tak určitě víte, co tím myslím. Jelikož jsem prvnímu dílu dala 9/10 a druhému 10/10, tak jsem uvažovala, jak knihu ohodnotit. Nakonec jsem se rozhodla na 9,5/10. Kniha je lehká, čtivá a určitě velmi zajímavá a originální. Určitě si jí někdy přečtu znovu. ;-)

Kniha v číslech:
1) Doba čtení - 1 víkendový den :-)
2) Hodnocení obálky - 10/10