RECENZE: STMÍVÁNÍ (GRAPHIC NOVEL)

Série: Stmívání, Graphic novel
Díl: #1
Počet stran:
Nakladatelství: Egmont
Originální název:  Twilight: Graphic Novel, Volume 1
Rok vydání: 2011
Anotace: Isabella Swanová se přestěhuje do pochmurného městečka Forks, kde se seznámí s tajemným, přitažlivým Edwardem Cullenem a její život se obrátí vzhůru nohama. Se svou alabastrovou pletí, zlatýma očima, nádherným hlasem a podivuhodnými schopnostmi je Edward Cullen neodolatelný, ale i nevyzpytatelný. Až doposud se mu dařilo tajit, kým doopravdy je, jenže Bella je rozhodnutá jeho temné tajemství odhalit...

K mé recenzi doporučuji k poslechu:

Děj a postavy knihy:
Myslím, že každý z Vás už se nějak o tetralogii Stmívání dozvěděl. Ať už přes filmová zpracování nebo samotné knihy. Přeci jen si se mnou děj zopakujete, ať se Vám to líbí nebo ne :D
Bella Swanová žije se svou matkou a jejím přítelem ve slunném městečku Arizoně. Po dlouhém přemýšlení a rozmýšlení všech možností se Bella rozhodne přestěhovat do Forks ke svému taťkovi Charliemu, kde s mamkou žila jako malá. Ani se nenaděje a ve škole už si najde kamarády, mezi nimi hlavně Angela, Erik, Jessica a Mike. Nemohla si nevšimnout tajemné skupinky, která se od ostatních drží dál. S jedním z nich si dokonce bude muset sednout na hodině biologie. Od kamarádů se dozví, že se jedná o rodinu Cullenových. Edward Cullen Bellu ale zaujme nejvíce. Je tajemný, nevyzpytatelný a krásný. I po dlouhé době, kdy Edward nechodí do školy to Bella nevzdá a snaží se o Cullenových dozvědět co nejvíce. Postupně se s Edwardem sbližuje a odhaluje tajemství i celé Cullenovic rodiny.  To byl hodně stručný děj, pro ty z Vás, kteří o Stmívání moc nevíte ;). A teď už k postavám.
Bella jakožto hlavní hrdinka mi byla dost sympatická. Kdybych se s ní mohla úplně sžít, tak by musela být trochu méně odvážná. Já totiž odvážná nejsem ani trochu :P. Ale jinak jsem naprosto chápala její rozhodnutí a myšlenky.
Edward. No... Já už jsem od prvního momentu filmu team Jacob. Nevím přesně proč, ale Edwarda nemám ráda. Možná kdyby nebyl Forks, tak by mohla být Bella hezky spokojená s Jacobem a bylo by to (pro mě) nejlepší :D. Stephenie ale zvolila jiný směr a já jí to nemám za zlé, ale kromě Renesmé se mohl Jacob dočkat nějaké té vlkodlačice, ale to už zase odbočuji.
Úplně nejvíc, a to i z filmu, mám nejradši Alici Cullenovou. A ani v tomto zpracování mě nezklamala svým vtipem a zároveň tím, jak je přátelská a milá.

Kresby
O můj bože... Ty kresby jsou jedním slovem naprosto dokonalé! Knihu jsem díky tomu četla dvakrát. Poprvé jsem opravdu jen četla a obrázkům jsem se moc nevěnovala. Ovšem nakonec jsem usoudila, že to byla veliká chyba a knihu jsem si přečetla ještě jednou akorát s tím rozdílem, že jsem se zaměřila jen na obrázky a musím Vám říct, že to kvalitě rozhodně neubralo. Nechci tím říct, že by se celá kniha obešla bez Stephenie Meyerové a jejího přičinění na knize, ale ty kresby! Podívejte na obrázek vpravo! Je to zkrátka dokonalé. Young Kim se hodně zaměřila na detaily a to je myslím to, co dělá kresby tak úchvatné. Na obrázku můžete vidět, jak se Edward třpytí, když vyjde na slunce. Vidíte dokonce i sluneční paprsky a strach, který se střídá se statečností v Belliných očích. Pokud jste nadšenci komiksů nebo rádi malujete, tak nemusíte být nějakými extra velkými fandy Twilightu, ale třeba už jen kvůli těm kresbám byste si mohli knihu přečíst a já Vám zaručuji, že nezklame ;)

Pocity, dojmy, hodnocení
Myslím, že jsem už dost vynachválila kresby a teď bych se vrhla na hodnocení. Trochu mi na knize vadilo, že tu nebyl zpracován celý první díl. Například když Bellu napadli upíři nebo když se setkala s Edwardovou rodinou. Kniha prostě a jednoduše končí pokračování v druhém díle.
Upřímně? Už dál nevím, co bych knize vytkla. Budete se muset smířit s hodnocením krátkým, za to ale s recenzí, ve které jsem Vám sdělila vše, co jsem chtěla  .

8/10

Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.