RECENZE: KRÁTKÝ DRUHÝ ŽIVOT BREE TANNEROVÉ

Série: -
Díl: #1
Počet stran: 190
Nakladatelství: Egmont
Originální název:  The Short Second Life of Bree Tanner
Rok vydání: 2010
Anotace: V další neodolatelné kombinaci nebezpečí, tajemství a romantiky rozehrává Stephenie Meyerová strhující příběh Bree Tannerové, členky armády novorozených, kteří se připravují k útoku na Bellu Swanovou a Cullenovy a na nevyhnutelný střet, jenž přinese tragické vyvrcholení.
Bree Tannerová si život, který žila předtím, než získala dokonalé smysly, nadlidské reflexy, ohromnou sílu a neodolatelnou touhu po krvi, sotva pamatuje. Zato ví, že život, který žije s ostatními novorozenými upíry, má několik jistot a několik pravidel: hlídej si záda, nepřitahuj na sebe pozornost a hlavně to stihni domů do úsvitu, jinak zemřeš.
Bree získává mezi novorozenými nečekaného spojence a přítele v Diegovi, který se stejně jako ona snaží zjistit něco víc o jejich stvořitelce. Jakmile si oba uvědomí, že novorození jsou jen figurky v partii větší, než si vůbec dokázali představit, musí se Bree a Diego rozhodnout, na kterou stranu se postaví a komu budou věřit. Ale když je všechno, co víš o upírech, založeno na lži, jak poznáš pravdu?

***
Nahoře je Diego a Bree
dole Victoria a Riley :)
Bree Tannerová je šestnáctiletá upírka z armády novorozených, kteří sužují Seattle. Jejich vůdce Riley jim neřekl o jejich původu úplně celou pravdu a zdá se, že jediné, koho to znepokojuje je Bree a Diego. S Diegem se seznámí na lovu a posléze na cestě domů, kde zjistí, že celá armáda se přestěhovala. Riley všechny novorozené varoval před sluncem -> vyjdou-li na slunce, okamžitě je spálí. Bree s Diegem si tedy našli jeskyni, kde přečkali celý den a seznámili se. A k tomu všemu zjistili něco opravdu zajímavého. Něco, o čem neměli ani tušení. Nicméně díky svým stopařským schopnostem najdou celou smečku a netrvá dlouho a Riley začne všechny připravovat na souboj. Ten přijde dříve, než se naděje a Bree konečně pozná " ty žlutooké", jak je nazýval Riley. Nakonec se celá bitva odehraje velmi rychle a ještě ke všemu Seattle navštíví obávaní Voltuři<3.

***
Bree mi byla jako hlavní hrdinka velmi sympatická. Byla opravdu chytrá a na konci knihy byla scéna, kde vlastně řekla Carlislovi něco, co jí změnilo život. Tedy... Změnilo by jí to život, pokud by nepřišli právě Volturiovi. Na konci byla kniha řekla bych i celkem smutná, nechci spoilerovat, tak Vám neřeknu, co se stalo, ale možná si tipnete správně. S Diegem tvořila úžasnou a vtipnou dvojici. Z legraci spolu utvořili Klub nejlepších kamarádů a Super Ninjů (něco v tomto smyslu) a já jsem neměla nejmenší problém si je oblíbit.
Potom jsem si oblíbila Freda. Fred byl upír se schopností odpudivosti. Nevím přesně, jak bych to popsala, nicméně Fred může kdykoliv "zvýšit hladinu své odpudivosti" a nikdo se na něj nedokáže ani podívat. S výjimkou Bree, kterou si Fred oblíbí a dokonce jí nabídne, aby s ním odešla, protože díky jeho daru, by si nikdo ani nevšiml, že zmizeli.

***
Bree ve filmu
Jelikož jsem knihy Stmívání nečetla, tak nemůžu říct, jak moc byla Bree zakomponovaná v knize, ale film už jsem viděla. Ve třetím díle - Zatmění (Eclipse) se Bree, pokud si to dobře pamatuji, je celkem dvakrát. Poprvé, když se vzbudí jako upírka po své přeměně a vůbec netuší, kde je a co se s ní stalo. No a podruhé, když ji najde Carlisle po bitvě s novorozenými. Ve filmu byly tyto scény skoro totožné jako v knize, což je určitě plus. Jen mi ve filmu trochu neseděla herečka, která hrála Bree. Podle knihy jí je 16, ale ve filmu bych jí tipla takových 12. Nevím, jestli je to jen mnou, ostatně se můžete podívat na obrázek vlevo a posoudit sami. Poslední momenty knihy byly opravdu velice smutné (to i ve filmu) a já jsem Bree opravdu litovala. Po tom, co Diegovi vyprávěla svou minulost a teď ještě tohle... Ta holka si život opravdu neužila.

***
Celkově bych knihu hodnotila jako takový průměr. Ani bych se nebála označit knihu spíše za takovou delší povídku, jelikož příběh nebyl rozdělen do kapitol a tak podobně. Pokud bych to ale brala jako povídku, tak to byla opravdu dobrá povídka! Vyvolala ve mě spoustu emocí - od smíchu, přes smutek, po lítost. Od Stephenie si chci určitě někdy přečíst celou sérii a k tomu ještě knihu Hostitel, protože autorka určitě píše dobře a poutavě. Knihu bych doporučila těm, kteří četli Stmívání, viděli filmy nebo mají rádi styl psaní autorky ;)

7/10
Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE :)