28. 4. 2013

RECENZE: POMSTA

Autor: Elizabeth Miles
Série: Pomsta
Díl: #1 - Někdy lítost nestačí
Počet stran: 302 + poděkování
Nakladatelství: AlPress/ edice Klokan
Originální název: Fury
Rok vydání: 2012
Anotace:  Nic není, jak by se mohlo zdát. Tři dívky, krásné a tajemné, přijdou do malého městečka vybrat ty, kdo musí zaplatit za svou podlost. Volba padne na Emily, která krutě zradila kamarádku, a na Chase, kvůli němuž jedna dívka zemřela. Nikdo netuší, že tři tajemné krásky jsou Fúrie – bohyně pomsty…

***
Na začátek bych se ráda zmínila o obálce. Abych pravdu řekla, tak česká verze se mi vůbec nelíbí. Když jsem totiž viděla originál, tak mě opravdu zamrzelo, že se nakladatelství rozhodlo obálku změnit. Takové pocity jsem měla, když se mi kniha zalíbila (podle anotace) na stránkách AlPressu, ale postupem času mi přišlo, že se česká verze tak nějak ke knize hodí. Příběh přeci jen pojednává o Fúriích - bohyních pomsty a ta obálka tyto bytosti (podle mě) i docela vystihuje. Ale pořád se mi LÍBÍ víc originál...
Možná jste si i všimli, že na originálu je stejná modelka, jako na knize Les rukou a zubů, myslím, že má i stejné šaty. Trošku matoucí, nemyslíte? :D

***
Hlavní postavou knihy je Emily a Chase, z jejichž pohledů je kniha vyprávěna. Právě je si totiž vybrali tři krásné a tajemné fúrie, které přijeli do města. A proč právě je? Emily opravdu hodně zradila svou nejlepší kamarádku, když se zamilovala do jejího přítele. Oba se rozhodnou, že Gabby řeknou pravdu hned, co se vrátí z prázdnin. Tohle jsem opravdu nepochopila. Jak může Emily milovat Zacha, když ví, že chodí s její nejlepší kamarádkou? V knize dokonce i párkrát přiznala, že se jí Zach líbil už dříve a ona jemu taky. Takové sebevědomí, pf. Nakonec Gabby dávala to všechno za vinu jen Zachovi, ale podle mě si i Emily zasloužila nějaký ten trest. No a Chase nejspíš zapříčinil pokus o sebevraždu své kamarádky, když uveřejnil e-maily, které pro ni hodně znamenali a nechtěla, aby se dostali na veřejnost, což se, díky Chasovi, nepodařilo. Oba dva jsem neměla ráda. Emily jsem přímo nenáviděla. Nicméně jsem si strašně moc oblíbila jejího nejlepšího kamaráda Judda. Z mého pohledu trochu podivín, který knihu hezky oživil a v některých momentech, jsem se spolu s ním hodně nasmála. 

***
Pro mě byla kniha takové odpočinkové čtení, u kterého mi občas běhal mráz po zádech a v hlavě jsem často měla myšlenku -> proč jsou někteří lidé tak krutí a podlí? Chybělo mi tu trochu akce a momenty překvapení. Já, kdybych knihu vydávala, tak bych do anotace nezahrnula, že tajemné dívky jsou Fúrie. Podle mě je to takový hlavní zvrat knihy a kdybych o tom nevěděla, určitě by to pro mě byl šok a kniha by pro mě nebyla tak předvídatelná. Děj tu plynul tak nějak normálně, lehce, bez sebemenších zvratů. 
Určitě velkým plus jsou Fúrie. Řeckou mytologii mám hodně ráda (hlavně díky sérii Percy Jackson) a Fúrie jsou jejím hodně zajímavým článkem. Takže pokud máte rádi řeckou mytologii nebo přesně řecké Fúrie, tak by vás kniha mohla bavit. Já jsem ji četla poměrně dlouho a to právě proto, že mě ke knize nic moc netáhlo, ale nakonec, když jsem knihu dočetla, tak jsem si řekla, že autorka nějaký ten talent na psaní má. Já doufám, že její další knihy budou díl od dílu lepší. 

6,5/10

Děkuji nakladatelství AlPress za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE
Obrázky byly použity ze stránky  Google.

2 komentáře:

  1. Tá originálna obálka ma okamžite zaujala už veľmi dávno 8) hneď som si všimla podobnosť s Lesom kostí 8D
    Túto knihu by som si rada prečítala, vyzerá zaujímavo 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, knížka vypadá zajímavě,mohla by být dobrá
    a souhlasím! Zahraniční obálka je hezká, ale česká je takovej kýč

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)