RECENZE: ALCHYMIE VĚČNOSTI

Díl: #1
Počet stran: 182
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: The Alchemy of Forever

Série: Inkarnace
Rok vydání: 2013
Anotace: Serafina už zažila leccos. Na zemi strávila celých šest set let. Věčný život a bohatství mají ovšem vysokou cenu – životy nevinných lidí. Její přítel Cyrus před stoletími objevil alchymistickou metodu, která umožňuje duším střídat těla. A Serafina teď už není schopna nést vinu za to, co provádí… Rozhodne se Cyruse opustit, utéct od něj a zemřít. Do cesty se jí však připlete šestnáctiletá Kailey a Sera je zničehonic v životě dívky, o které nic neví, a musí předstírat pravý opak…

***
Serafina už přes šest set let žije s Cyrusem. Cyrus před dávnými lety vynalezl alchymistickou metodu střídat duším těla. Tuto možnost nabídl jako první právě Seře, která to okamžitě přijala. Nacházela se v nelehké životní situaci a doufala, že se jí takto dostane vysvobození a lepšího života. Opak byl ale pravdou a po šesti stech letech pochopila, jakou udělala chybu. Tížilo jí svědomí z toho, co Cyrus provádí a proto se rozhodla utéct. Svůj útěk bude chtít zakončit smrtí, ale do cesty se jí připlete, shodou náhod, jedna dívka, která je na pokraji sil. Nakonec to vypadá, že se bude muset Serafina vydávat za úplně jinou osobu, než jakou sama je a dávat si pozor na všechny okolo sebe. Co když ji Cyrus najde? Co se jí stane potom? Moc na tom ani nepřidá fakt, že se zamiluje v těle oné dívky.

***
Hlavní postavou knihy byla právě Serafina. Nedokážu ani říct, zda jsem si ji oblíbila nebo ne. Byla to celkem fajn hlavní hrdinka, se kterou bych se v klidu dokázala sžít po čas celé knihy, ale občas (tím myslím dost často) mi přišla strašně lehkomyslná a naivní. Podle mě toho od života prostě očekávala příliš a pak byla zklamaná. Nevím, jestli to byla tím, že její duši bylo asi šest set let nebo jestli to autorka měla za záměr udělat ze Serafiny naivku, ale podle mě to tak je.
Další byl Cyrus. Toho jsem si i přes to, co dělal a dělá opravdu oblíbila. Přišel mi jako velmi zajímavá postava a rozhodně dodal příběhu trochu toho napětí a akce a díky němu knize určitě přidám na hodnocení. Poslední takovou hlavnější postavou byla dívka, která nezvládne řízení a tím se dostane do Serafinina života. Teda spíš Serafina se dostane do jejího.

***
Když jsem přečetla polovinu knihy a rozečetla tu druhou, tak jsem si řekla, že mi to vlastně připomíná Hostitele. A to jsem knihu jsem ani nečetla! Viděla jsem jen film, který je mimochodem naprosto boží a dokonalý, ale někde jsem četla, že kniha a film jsou celkem totožné, už nevím kde, ale myslím na nějakém blogu s filmovými recenzemi. Zkrátka duše střídají těla apod. Nevím, jestli je to jen můj pocit, no uvidíme, až si Hostitele přečtu :-)
Jinak celkový děj knihy mi přišel hrozně zbrklý a urychlený. Já bych třeba uvítala víc historie a ... Cyruse <3. On byl úplně super! Kdyby jeho a jeho historii autorka více rozvedla, určitě by se mi kniha líbila více. Druhá polovina knihy byla spíše jen o Serafině a o tom, jak je život nespravedlivý -> blah blah blah :-D Ke konci, kde bylo zase více Cyruse, mě kniha opravdu hodně bavila, takže ve finále myslím, že konec (a Cyrus!) byli na knize to nejlepší. Když si vezmete, že kniha má zhruba 180 stran a hlavní zápletka byla ujasněna hned na začátku knihy, je to docela škoda. Já osobně bych třeba nechala čtenáře trohu víc napnuté, aby prostě četl dál a dál, až do konce. Já knihu četla strašně moc dlouho, myslím, že zhruba týden. Je to dost, protože když mám volno, tak přečtu klidně za den 200 stran. Každý čte jinak, to chápu, ale já mohla mít knihu už dávno přečtenou. Zkrátka, jak jsem říkala - příběh byl hrozně urychlený, tak jsem vždy přečetla třeba 50 stran a dva dny si to v hlavě pro sebe zpomalovala. Knihu bych asi doporučila těm, kteří četli Hostitele a střídání duší v lidských tělech je zajímá nebo pro ty, kdo si chtějí užít opravdu urychlenou knihu. Já se rozhodla pro sedm bodů z celkových deseti. Jednak jsem se rozhodla, že o hodnocení budu opravdu přemýšlet a ne, že dám každé knize 9 nebo 10 bodů. Opravdu se budu snažit na tom více máknout. A také mě nějak netáhne dát knize více bodů ;-)

7/10
Knihu vydalo nakladatelství CooBoo
Knihu si můžete objedat zde.