1. 8. 2012

RC Review - Můj milý deníčku 1 (Kluci, škola a další šílenosti)

Můj milý deníčku 1 - Kluci, škola a další šílenosti 
(Jim Benton)
Největší obrázek výrobku Můj milý deníčku – Kluci, škola a další šílenostiAutor: Jim Benton
Série: Můj milý deníčku
Díl: první
Počet stran: 109
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Eva Brožová
Rok vydání: 2012
Anotace: Jmenuju se Jamie a chodím na druhý stupeň základky. Píšu si deník. Proč? Někdy jen tak a občas si to o zapsání prostě říká! Ve škole se dějou věci k neuvěření a čas od času mám pocit, že se všichni kolem zbláznili - rodiče, učitelé i moje kamarádky. Všechno v mém deníku je rozhodně pravda... nebo aspoň natolik pravda, jak je zrovna třeba.

Seznámení s knížkou:
Drahý čtenáři mého milého deníčku... 
Dear-diary_largeTak přesně takhle, touto větičkou začíná deník úplně obyčejné dívky - Jamie Kellyové. Chodí na druhý stupeň Mackerelské základní školy. Vede normální život (no normální, tak jak jen to na puberťačku jde). Má jednu nejlepší kamarádku bez které nedá ani ránu, úhlavní nepřítelkyni se kterou si neustále pijou krev, "nebezpečného" bratránka, který si stále myslí, že čistící prostředky a postřiky proti hmyzu jsou k jídlu. V jejím životě nesmí chybět otravní rodiče a sexy idol. V neposlední řadě - otravného domácího mazlíčka Prevíta. Ve zkratce - je to pes živící se domácími úkoly.

Knížka plná humoru:
Musím říct, že tahle knížka byla opravdu vtipná. Na pouhých 109 stranách jsem se zajíkala smíchy snad na každé čtvrté stránce. I když byla napsána spíše s dětským humorem (okolo 10-11-ti let), opravdu jsem se bavila. Nejvtipnější scéna mi přišla, když děti z Meckelerské základní školy obědvali mezi nimi velmi "oblíbenou" sekanou a co se tedy stalo? Ostatně si to přečtěte sami v následujícím úryvku:
Z ničeho nic proletěl vzduchem obrovský plát lesklé a kluzké sekané a rozplácl se slečně Bruntfordové přímo na sulcovitém krku. Začala vřískat a prskat a chtěla vědět, kdo to udělal. Připadalo mi to jako skvělá příležitost, a tak jsem řekla, že jsem to udělala já. Snadná vstupenka do ředitelny, nemám pravdu? .........

Ilustrace:
Scannedimage-6_large
Myslím, že ilustrace se autorovi moc povedli a musím mu vzkázat (i když si tuhle recenzi asi číst nebude), že se mu povedli opravdu hodně i s komentáři k nim. Nerada tohle o knize říkám, ale - obrázky se povedli více než celý příběh a děj knihy, ale to si nechám do hodnocení , abych vám to mohla odůvodnit. ;) . Ilustrace jsou velmi povedené, vtipné. Pravda, že někdy jsou docela velké a na příběh zbude jen horní strana stránky, kam se vejde jen pět vět. 

Hodnocení:
Tak abych to shrnula: od knihy neočekávejte veledílo ani nijaké hlubokomyslné a záživné čtení. Očekávejte spíš půl hodinku se smíchem a Jamiinými starostmi a strastmi. Je opravdu poznat, že knížka je pro děti od 9-ti let - jednoduché a velké ilustrace a dětský humor.
Knížka se nejlépe hodí jako oddechovka a pokud třeba máte mladšího sourozence, kterému se nechce moc číst, myslím, že touto knihou dostanete a budete se smát spolu.
Diary_largeNa závěr: kdybych knížku viděla v knihkupectví, tak bych si ji určitě nekoupila, takže jsem ráda, že mám možnost recenzních výtisků. (V knihovničce mám ráda různé typy knih.)
Nevím, jestli se se hned pustím do pokračování, ale někdy určitě.
Také obdivuje, nejen tohoto, ale všechny autory, kteří dokáží psát z pohledu druhého pohlaví. Já kdybych měla psát knihu z pohledu kluka, tak nevím nevím, jak by to dopadlo... :D

7,5/10



Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)