1. 8. 2012

RC Review - Upíří deníky 1 (Probuzení)

Upíří deníky 1 - Probuzení (L.J.Smith)
Autor: L.J. Smith
Série: Upíří deníky
Díl: první
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Lucie Schurerová
Rok vydání: 2009
Anotace: V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elen, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...


...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mně ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já.

                                                            ***
Možná už jsem v nějaké recenzi nebo ve videu říkala, že jsem první tři díly této série četla dříve a moc se mi nelíbily, ale jak jsem "rostla", tak jsem se měnila ve všech směrech a to i v názorech na knihy. Upíří deníky jsou vážně super! Teď se mrkneme do tajných zákoutí této knihy, protože na srdci toho mám trošičku víc. 

                                             ***
Hned na začátku knihy se seznamujeme s hlavní hrdinkou Elenou Gilbertovou. Musím se přiznat k názoru, který i mě osobně dost překvapil - na začátku knihy mi byla Elena dost nesympatická. Přispělo k tomu hned několik faktorů - kdo by měl rád dívku, která tak trochu kašle na své nejlepší kamarády a někdy je i shazuje, nebo která si o sobě docela dost myslí? Po prvních dílech v seriálu jsem měla Elenu ráda, ale v knize je úplně jiná. Nevím,  jestli se mi to jen zdálo, ale mám pocit, že pořád všem předhazovala, že ona je královnou školy a všichni kluci touží jen po ní a všechny holky chtějí být jako ona. Někdo z vás jí možná může litovat, protože jí zemřeli rodiče, ale stejně mi byla na začátku knihy nesympatická. Ke konci knihy se konečně vzpamatovala a byla fajn! (Můj názor!!)

Srovnání se seriálem:
Nevím, jak tyto věci napsat do vět, takže vám to sem jednoduše hodím jako body:
1) Elena je v knize blondýna, ale v seriálu je bruneta
2) Bonnie je v knize zrzka, ale v seriálu je bruneta
3) V seriálu bylo něco o tom, že se Stefan a Damon narodili na konci 15. století, ale v    Stefanových denících je to něco kolem 19.stol. 
 
Hodnocení:
Myslím, že celá tato série je určená spíše pro starší teenagery,   tak okolo 15-ti let. Co se týče mě a mého názoru na knihu, tak je docela pozitivní. Upíry mám docela ráda a bratry Salvatorovi asi nejvíc. Knihu bych doporučila těm, kteří hledají knihu plnou každodenních starostí, lásky a upírů. Fajn knížka na temné večery.

9,5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)