RC Review - Prokletí ohně

Série: -
Díl: -
Počet stran:
Nakladatelství: Metafora
Překlad: -
Anotace:
Když Cora uteče od svého násilnického manžela a vrátí se k otci do malebného anglického městečka, zdá se, že teď už se všechno obrátí k lepšímu. Co však mají znamenat znepokojivé vize, sugestivní výjevy z dávného středověku, které ji začínají pronásledovat? Přichází snad o rozum?
Střípky osudů lady Christabel, sira Roberta a krutého pana Bruce z Glammermooru jí našeptávají zneklidňující tajemství. A o šokující překvapení není nouze ani v Cořině vlastním životě.
Naštěstí se i v dnešní době najdou milující rytíři – třeba v podobě dávných lásek ze střední školy -, kteří se dokážou vypořádat nejen se soky, ale i s nepřízní osudu, a vysloužit si tak srdce své lásky.

Rozhodně bych nemohla říct, že jsem se na knihu netěšila. Ba právě naopak - těšila jsem se hodně a z knihy jsem nadšená. Asi jako všechny ostatní mě překvapilo přirovnání české autorky Martiny Wolfové k zahraniční Barbaře Erskinové. No, upřímně jsem ještě od Barbary Erskinové nic nečetla, ale jak jsem zjistila, tak dělám velkou chybu. Hodnocení na takřka všechny Barbařiny knihy jsou pozitivní. Jak jsem zjistila, tak Martina Wolfová je skvělá spisovatelka, takže si myslím (podle recenzí), že Barbara Erskinová by mohla být ještě lepší! :) Nebudu dlouho otálet a nějakou Barbařinu knihu si buď rovnou pořídím nebo si ji půjčím v knihovně. Pojďme se tedy podívat na knihu blíž, protože mám toho dost, co říct.

Cora:
S hlavní hrdinkou Corou se setkáváme hned na začátku knihy v první kapitole v situaci, kdy ji její manžel surově zmlátil. Když si tedy Cora prohlíží svou poraněnou tvář v zrcadle a zamyslí se, tak si uvědomí, že tohle si nezaslouží a že to nenechá být jen tak. Začne plánovat útěk od svého násilnického manžela ke svému otci do rodného městečka, které leží nedaleka Scarborough. Po svém příjezdu  k otci si začíná uvědomovat, že má konečně klid a zbavila se strachu. Jenže to se mýlí. Jak dny ubývají, tak Cora zjišťuje nejen tajemství týkající se její matky, ale také lady Christabel, kterou vídá ve svých vidinách poněkud často a s pomocí své lásky ze střední školy - Willem zjistí, že lady Christabel byla skutečná a s Corou mají opravdu hodně společného.

Martina Wolfová-
autorka knihy
Pointa názvu - pointa příběhu:
Když se zamyslíte nad obsahem knížky, možná vám bude vrtat hlavou stejně jako mě, proč se kniha jmenuje Prokletí ohně, když s ohněm to nemá vůbec nic společného? Díky tomu, že jsem nad příběhem nemusela tolik logicky uvažovat, jsem snad po čas celé knihy nemyslela na nic jiného, než na pointu názvu knihy. Musím říct, že jsem si odpověď mohla říct až na konci knihy knihy, kde to bylo krásně vysvětleno a vše dávalo smysl.
Taky někomu může přijít zvláštní a nevěry-hodné zjevovaní mrtvých hrdinů z dávných dob u knihy, která nejspíš připomíná červenou knihovnu. Já si ale myslím, že možná tato kniha patří do červené knihovny, ale rozhodně je kniha neobyčejná, díky formě a hlavně zvláštností příběhu. Když se tedy nakonec zamyslíte nad pointou příběhu a nad názvem, tak si myslím, že to k sobě všechno hezky sedí a vznikl nám tedy krásný příběh.

Abych řekla pravdu knížce jsem moc šancí nedávala, protože jsem vůbec nevěděla, co od knihy čekat. Stačilo pár stránek a příběh mě vtáhnul do děje. Ihned jsem si oblíbila Coru a o pár stran dál i Willa. V knize nechybí ani napětí, které tu hezky graduje díky tomu, že autorka na vás nevybalí všechno najednou, ale hezky postupně' Knížka se mi líbila, ale v hodnocení si nechám malou rezervu, protože doufám, že se autorka bude psaní věnovat dál. ;)

9/10