RC Review - Trojská maska

Autor: David Gibbins
Série: -
Díl: -
Počet stran:
Nakladatelství: Metafora
Překlad:
Anotace: Podmořský archeolog Jack Howard má neodbytný pocit, že legendární objevitel Tróje, Heinrich Schliemann, neprozradil světu všechno, co na svých vykopávkách našel. Zdá se, jako by dávné zlo, jež smetlo kvetoucí civilizaci, nezemřelo s padlými králi, ale hnalo lidstvo dál, do dalších krvavých, ničivých válek.
Nacistická posedlost neomezenou mocí se nezastaví před ničím, ani když od konce druhé světové války uplynulo už kolik desetiletí. Jenže co má společného koncentrační tábor blízko Belsenu s podivným „klíčem“ z podzemí Tróje? A co viděla tajemná dívka s harfou? Úplně jiné dívce jde ale o život. A Jacku Howardovi je tak drahá, že si kvůli ní ochotně potřísní ruce krví zabijáků…

Abych pravdu řekla, tak z knihy jsem měla docela obavy, aby se mi líbila. Jedinou knihou, kterou jsem zatím od Davida Gibbinse četla byl Tygří bojovník. Nemůžu říct, že by se mi Tygří bojovník nelíbil, ale nebyl to pro mě ten nejúžasnější příběh a nejúžasnější kniha.
(recenze ZDE).
David Gibbins, autor této dobrodružné knihy, už napsal více než jednu knihu, což je asi jasné. Mezi jeho nejznámější knihy patří například Atlantida, Nejvzácnější rukopis a nebo Křižácké zlato. Rozhodně bych si nějakou knihu od tohoto autora ještě chtěla přečíst, protože po dočtení Trojské masky jsem si autora oblíbila o trochu více než po dočtení Tygřího bojovníka.

+++
Kniha je rozdělena na tři části. V první části  se setkáváme s Heinrichem Schliemanem a jeho ženou Sofií, když objevili trosky legendární Trójy. Také se v této části seznamujeme s hlavními i vedlejšími hrdiny jako jsou třeba: Jack Howard, profesor Dillen, Costas a dalšími, kteří patřili mezi hrstku lidí, kteří měli tu čest jet s Jackem na tuto výpravu. Všichni míří do Tróje, protože hlavu Jacka Howarda zaplňují pochybnosti, že Heinrich Schlieman neprozradil vše, co na svém výzkumu zjistil. První část ubíhala rychle a šlo spíše o takové seznámení s Jackem a s ostatními a samozřejmě s celou situací.
V druhé části se přesouváme zpátky do minulosti do doby 2. světové války. Hlavními aktéry této části  jsou dva vojáci, kteří po příjezdu do koncentračního tábora jsou dost nervózní, protože musí najít onu záhadnou dívku s harfou. Tuto část jsem prožívala asi nejvíce, protože byla opravdu hodně silná. Myslím si, že druhá část byla ze všech tří částí nejzajímavější, nejnapínavější a nechyběla tu ani akce.
Ve třetí části se všechno spojí a všechny otazníky budou nahrazeny smysluplnými odpovědmi. Už nevím u jaké knihy, ale bylo to u jedné, která byla napsána stejnou formou - u té knihy jsem měla problém, že mě jako čtenáři nebylo vysvětleno úplně všechno a v mnoha případech si autor protiřečil, ale u této knihy (Trojská maska) se mi to nestalo a s poslední části jsem byla spokojená. Perfektní rozuzlení!

Celkově jsem knize nechtěla dávat moc nadějí a byla jsem vůči ní skeptická. Mé obavy se ale nepotvrdili a já jsem z knihy dá se říct, že nadšená. Určitě jsem ráda, že se příběh hezky vyvíjel a parádně gradoval. Navíc jsme měli šanci poznat blíž i ostatní hrdiny, ne jen Jacka Howarda aka hlavního hrdinu. V knize nechybí akce, napětí, dobrodružství a ani informace. Všeho je tu tak akorát.
9,5/10