29. 10. 2012

RECENZE: BLBÁ SÁZKA O FAJN KLUKA

Série: Blbá sázka o fajn kluka
Díl: první
Počet stran: 232
Nakladatelství: AlPress
Anotace: Kniha Blbá sázka o fajn kluka vypráví příběh dívky Avery, která šetří každou korunku, aby si splnila sen a mohla studovat medicínu. Proto souhlasí s podivnou sázkou – má své kamarádce přebrat kluka jménem Zac. Pokud se jí to podaří, dostane od ní šek na pět set dolarů. Zac je ovšem úplně jiný, než Avery čekala: až příliš bezprostřední, nadto takový zmatkař, že vnese Avery do života nejen chaos, ale i něco víc…

Tuto knihu jsem si pořídila tak na zkoušku, protože jsem si chtěla dát pauzu od dystopií a fantasy knih, kterých jsem v poslední době přečetla nespočet. Od knihy jsem nic moc nečekala a  taky mě na konci ani moc nepřekvapila. Příběh pojednává o dívce Avery, který touží být doktorkou a odjet na misi, ale bohužel její otec nemá dostatek peněz, aby jí to mohl zaplatit a tak si Avery šetří každou korunu. Co všechno udělá, aby si splnila sen? A co když se jí naskytne příležitost si vydělat pět set dolarů docela snadno a "rychle"?

°°°°

Myslím, že hned po přečtení první kapitoly se mohou čtenáři rozdělit na 3 tábory - ten první je pro ty, kteří knihu čtou, tak nějak z donucení, prostě že, když už mají knihu doma na recenzi, tak ji prostě číst musí. Druhá skupina patří těm, kteří knihu hned odsoudí. No a samozřejmě ti, kterým se kniha líbí. A bych pravdu řekla, tak já nepatřím nikam. Ne, že by tato kniha byla nějaké veledílo, ale jsou tu i knihy mnohem horš ;).  Tímto odtsavcem jsem chtěla říct,že pokud po knizepokukujete, tak je to mnohem lepší volba, než třeba kniha Můj cucflek a já, na kterou plánuji mini-recenzi (ta už ale nebude pozitivní skoro vůbec).

°°°°
Co se týče postav v knize, tak jsem velmi zklamaná. Hlavní hrdinka mi přišla úplně naivní. Vůbec jsem nechápala její nápady, názory nebo myšlenky. Naopak jsem si oblíbila Iana - Averinina bratra. A vůbec to nemá nic společného s tím stejným krásným jménem, toho nejúžasnějšího herceeee :DD. V knize je další spousta postav jako třeba Molly, Elliot, Hannah Cohenová a samozřejmě Zac Greeley. Kromě úžasně sarkastického Iana jsem si neoblíbila nikoho.

°°°°
Abych pravdu řekla, tak jsem od knihy moc nečekala a taky jsem udělala dobře. Typicky holčičí a teenagerovský příběh mě ani úplně nezklamal, ale ani nijak nepřekvapil. Příběhy typu holka, kluk, zápletka a konec jsem četla docela hodně asi v 11-ti letech a některé si stále ještě pamatuji, takže můžu říct, jak se mi kniha líbila v porovnání s jejími "žánrovými sestrami" :D. Upřímně ani nevím, co mě na tomto žánru bavilo, ale tato kniha patří mezi takový lehčí průměr.
Pokud nad knihou uvažujete, tak bych řekla, že zase až tak neprohloupíte. Hlavní je, aby vás tento žánr bavil, alespoň trochu. Já mám doma na recenzi knihu, ale ta je upřímně katastrofální.

4,5/10