RECENZE - ŘÍŠE TEMNOT 1

Série: Říše temnot
Díl: první - Tajemství upírů
Autor/ka: L.J.Smith
Počet stran: 240
Překlad: Milena Hordinová
Rok vydání: 2012
Anotace: Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

Ano, už je to tak. L.J.Smith napsala další upíří románek. Když jsem se poprvé dozvěděla, že se Fragment rozhodl tuto sérii vydat, tak jsem byla nejdříve překvapená a potom jsem měla velkou radost. Nevím, jestli jste si toho všimli, ale já strašně ráda knihy srovnávám. Buď knihy z jedné série, knihy od stejného autora nebo třeba i žánrově. Ani tato kniha s autorkou nebudou výjimky. Asi víte, že L.J.Smith napsala nespočet knih: Stefanovy deníky, Upíří deníky, Temné vize a Tajný kruh. Její nejnovější sérií je právě Říše temnot. Celkově mám knihy od L.J.Smith velmi ráda. Jsou to příjemné oddechovky a upřímně - teď, když školy mám až nad hlavu se mi do žádných složitějších knih moc nechce. Takže tyto jsou ideálním řešením ;). Nejvíce jsem si oblíbila Stefanovy a Upíří deníky, Temné vize... No a jak se mi líbila nejnovější Říše temnot? Čtěte dál v recenzi! :)

+

Hlavní hrdinka Poppy Northová až do jednoho dne měla skvělý život. Milující rodiče, ochranitelského bratra Phila a kamaráda, bez kterého si nedokázala život představit. Jamese. Poppyiny problémy se objevovaly již dříve, ale kdo by věnoval přehnanou pozornost obyčejné bolesti břicha? Vše se ale změní jednoho zdánlivě obyčejného dne, kdy už Poppyiné matce dojde trpělivost a vezme Poppy do nemocnice. Tam doktoři zjistí něco opravdu strašného a pro většinu lidí nepředstavitelného - Poppy trpí rakovinou slinivky. Se zjištěním, že Poppy nemá žádnou šanci na přežití přichází i zjištění, že James před Poppy celé ty roky jejich přátelství něco tajil. Asi je vám jasné co, když je to v podstatě v názvu a anotaci. James je upír. S tímto přichází pro Poppy naděje, že by mohla přežít. Ale za jakou cenu? Dokáže žít bez rodiny - pouze s Jamesem?
_________________________________

Mám pocit, že v každé ze sérii od této autorky se nachází nějaký milostný trojúhelník. Ve Stefanových denících je to Stefan, Damon a Katherine, v Upířích denících Damon, Stefan a Elena. V Temných vizích Kaitlyn, Rob a Gabriel. Co se týče Tajného kruhu, tak přesně nevím, kdo tam zastupuje tyto tři body, ale mám pocit, že tam taky někdo bude. Co se týče Říše temnot, tak si myslím, že se tam na konci knihy také něco podobného "zrodilo".
Jde o Poppy, Jamese a Jamesova bratrance Ashe. Ash se v knize objevil skoro na konci, ale za to si myslím, že je to skvělá, charismatická postava, která se vyžívá v sarkasmu a popichování druhých. Trochu mi připomínal Damona z Upířích deníků. Ostatně možná proto jsem si Ashe tak oblíbila.

Knihu celkově bych hodnotila velmi kladně. Styl psaní této autorky se mi líbí a baví mě. Co mi na knize možná trošku vadilo byla předvídatelnost celé situace. Myslím si, že kdyby autorka trochu zapracovala na detailech a přidala trochu napětí, tak by to byla knížka ještě lepší! Co se týče postav, tak jsem byla také spokojená, kromě počátečního chování Poppy. Ze začátku knihy mi přišla na svůj věk dost dětinská a ubrečená, ale to se dá prominout její situací, protože každý takové špatné zprávy snášíme jinak. Jamese jsem si oblíbila, ale tak skvělý, abych se do něj bezhlavě zamilovala jako Poppy podle mého názoru nebyl. No a nakonec Ash... Ten se mi líbil hned od začátku až do konce. Nevím, jestli jsem sama, ale tak trochu mi připomíná Adriana z Vampýrské akademie, nebo právě Damona z Upířích deníků! :)

Kniha v číslech:
1) Doba čtení - jeden čtecí večer :)
2) Hodnocení obálky - 8/10