RECENZE: BÁJNÁ PEČEŤ 1

Autor: Bernd Perplies
Série: Bájná pečeť
Díl: první - Věk magie
Počet stran424
Překlad: Vladana Hallová
Anotace: Svět se mění. V troskách bájné Atlantidy, hluboko pod hladinou moře, rozlomila skupina kouzelníků prastarou pečeť, aby vyhlásila počátek nového věku magie. Dochází ke znepokojivým změnám, které mohou mít za následek ničivý chaos. Podaří se mladému reportérovi Jonathanovi odhalit tajemství starého Londýna, za jehož zdmi se ukrývají bájné bytosti, duchové a lidé s nadpřirozenými schopnostmi? Jak s tím souvisí smrt jednoho z největších kouzelníků? A je ještě vůbec šance na zvrácení osudu a záchranu světa tak, jak ho známe?

Na knihu Věk magie jsem se opravdu velice velice těšila. A vůbec mě nezklamala, právě naopak mě strašně moc překvapila a potěšila. Musím se ale přiznat, že když jsem poprvé viděla knihu a nedbala jsem na název "Věk magie" kniha mi tak trochu připomínala Leviatan, který mě vůbec nebavil. Asi šlo o tu vzducholoď a mapku na vnitřním přebalu knihy (Evropa v roce 1897). Stačila mi ale jedna kapitola a vyvedla jsem se z velkého omylu a těšila se, jak kniha bude pokračovat. Trochu mi vadily opravdu dlouhé kapitoly, některé měly i přes 30 stran. Někdo by si mohl myslet, že právě kvůli dlouhým kapitolám se kniha čte pomalu, ale třeba mě se kniha četla lehce a skoro sama. Úžasný příběh dělá svoje. ;-)

----------------
Na začátku každé kapitoly se nachází nějaký úryvek z nějakých britských novin. Například z novin London Times.
"Společnost potomků poutníků z lodi Mayflower z Massachusetts zaslala děkovný dopis a blahopřání senátoru Hoarovi a panu Bayardovi, kterým se podařilo dosáhnout navrácení lodního deníků Mayflower zpět do Ameriky. Zároveň odeslala dopis arcibiskupovi z Canterbury a londýnskému biskupovi, ve kterém vyslovují svou vděčnost a velkorysé vyhovění žádosti vyslovené jménem Spojených států."
KAPITOLA ČTVRTÁ, STRANA 129, London Times, 19. duben 1897

Díky tomu se kniha hezky zpestřila a byla o to víc zajímavější.

----------------
Hlavním hrdinou je Jonathan Kentham jehož život by se mohl zdát obyčejný a stereotypní. V jednu chvíli se ale v okamžiku změní a Jonathan už si nebude moci ztěžovat na nudný život. Díky jednomu prstenu se spojí s magií a kouzelným světem. Osobně mu tak trochu závidím. :-D
Jonathanovým společníkem je Randolph Brown, který byl chráněncem a přítelem, teď již mrtvého prvního lordmága Alberta Dunholma a můj velký oblíbenec.
Společně s touto dějovou linií se setkáváme i s cestou Gilese a Kendry McKellenovým, kteří putují do Řádu Stříbrného kruhu, díky znepokojující situaci magického světa.

Musím říct, že tato kniha je pro mě naprosto dokonalá a už teď si chci přečíst tuto knihu znova. Strašně moc mě překvapila a potěšila. Autor mě pro mě doposud neznámý se stal okamžitě mým oblíbeným a pokud byste věděli o nějaké další knize od Bernda Perpliese, tak mi určitě napište na mail (vpravo v menu), nebo jednoduše komentář pod recenzí :). Tahle kniha je opravdu skvělá a je ideální pro milovníky historických knih a podobných knižních žánrů. Samozřejmě fantasy ;-).

Kniha v číslech:
1) Doba čtení - asi 4-5 čtecích večerů (přesně nevím)
2) Hodnocení obálky - 9,5/10