7. 11. 2012

RECENZE: Percy Jackson 3

Největší obrázek výrobku Percy Jackson – Prokletí TitánůAutor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: třetí - Prokletí titánů
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Překlad: PhDr. Dana Chodilová
Rok vydání: 2010
Anotace: Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? 

Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?


Seznámení s knížkou:
Další díl do série Percy Jackson s názvem Prokletí titánů pojednává o Percym Jacksonovi (překvapivě) a o tom, co všechno dokáže takové "malé" Prokletí titánů. Percy v tomto díle čelí nástrahám, jakým asi v žádném díle ne - lásce. Možná se mi to jen zdá, ale mezi Percym a Annabeth to už od konce druhého dílu celkem jiskří. Přijde mi, že o tom ale ještě neví a i když jim je okolo 15-ti let, tak jim musí spoustu věcí dojít. Tento díl jsem četla s velkou pauzou od Moře nestvůr (druhý díl). Nemůžu říct, že by se mi dvojka nelíbila, právě naopak, ale přečetla jsem si asi dvě recenze, ve kterých se psalo, že třetí díl je ze série nejslabší. Já bohužel musím souhlasit. 

Percy opět putuje na další výpravu, tentokrát ale tajně a neplánovaně. Na výpravu, kde se musí osvobodit bohyně Artemis mají místo jen Thalia, Grover a dvě Lovkyně, pod vládou bohyně Artemis. 
Percy se ale i tak nevzdá a za záchranu Annabeth by dal cokoliv. Proto použil její čepici neviditelnosti a připojí se k výpravě. Moc dlouho se v utajení nezdrží a potom, co výpravu zachrání před napadením nepřítelem všem dojde, že výprava nemá jen pět členů. 

 Pro mě osobně byl nejlepší konec, kdy se všechna akce nakupila a vybouchla jako sopka. Upřímně mi kniha připadala celkem nudná, ale konec? To byl nejakčnější konec ze všech třech dílů. Vyšlo totiž najevo nejedeno překvapení a Prokletí titánů padlo opět na toho zlého. Celá výprava se nakonec dostala na Olymp, kde v den zimního slunovratu měli všichni bohově sněm. Diskutovalo se i o tom, že bude celá výprava zabita, ale nakonec se tento nápad neprosadil a o pěti bojovnících se teď mluví jako o hrdinech. 

Hodnocení:
Musím říct, že tento díl mě tak trochu zklamal. Ne, že by se mi úplně nelíbil, ale vůči prvnímu a hlavně druhému dílu je to trochu horší kvalita. Některé části se mi zdáli nudné a některé (zejména konec) byli opravdu super. Celkově tato série by se ale určitě dala doporučit ;-).



Kniha v číslech:
1) Doba čtení - asi 5 čtecích večerů (přesně nevím)
2) Hodnocení obálky - 8/10
3) Hodnocení postav - 9/10
4) CELKOVÉ HODNOCENÍ: 8,5/10 


1 komentář:

  1. Já knihu dočetla dneska a naopak se mi velmi líbila. Dvojka pro mě nebyla tak pěkná. Pro mě bylo hlavně plus, že Percy nebyl tak dětinský a nemusel ho neustále někdo zachraňovat. No a konec byl opravdu nejlepší. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)