5. 5. 2013

(mini)RECENZE: OHNIVÉ KAMENY

Autor: Chloe Palov
Série: 
Díl: #1
Počet stran: 485 stran
Nakladatelství: Metafora
Originální název: Stones of Fire
Rok vydání: 2011
Anotace: V muzeu dojde k vraždě a je ukraden artefakt nevyčíslitelné ceny: zlatý náprsník zvaný Ohnivé kameny, který kdysi nosil sám Mojžíš. V počítači se najde mail, který zatáhne do děje bývalého člena britské rozvědky. A jednu svéráznou fotografku.
Brzy vyjde najevo, že první nález otevírá cestu k ještě vzácnější relikvii – samotné Arše úmluvy! Hrdinové jsou vrženi do zběsilého víru událostí a ocitnou se v boji na život a na smrt s nebezpečnou ozbrojenou sektou náboženských fanatiků, kteří chtějí za pomoci Archy rozpoutat konec světa.

***
Po dlouhé době jsem si zase přečetla knihu, o které nevím, co si myslet :D. Na jednu stranu se mi kniha zdála skvěle akční  na druhou stranu ne moc originální, ale zase co někde ztrácí jinde sbírá, takže jsem celkově z knihy dost rozpačitá, takže se předem omlouvám za kvalitu recenze. 
Eddie Millerová má coby profesionální fotografka fotit zlatý náprstník osázený 12 drahokamy, kterým se také říká Ohnivé kameny. Nešťastnou náhodou je svědkem vraždy Jonathana Padghama a ihned poté vtažena do víru nečekaných a neuvěřitelných událostí. 

***
Už od začátku je kniha dost akční. Autorka neponechá nic náhodě, žádné zbytečné vykecávání a sladké řečičky, ale pěkně šup s hlavní hrdinkou do víru nebezpečí, ať si to hezky užije. Přesně takhle na mě kniha působila. Vůbec neříkám, že je to špatně, ale přeci jen mám ráda úvody a tato kniha žádný neměla, to mě trošku zamrzelo. Na druhou stranu-> po přečtení druhého dílu můžu prohlásit, že celý tento díl byl takovým úvodem k dvojce. Asi mě nechápete, zkrátka pokud bych četla jen první díl, tak by mě kniha moc nebavila (i kvůli důvodům, které objasním později v recenzi), ale když jsem dočetla druhý díl, nad oběma knihami jsem se zamyslela a své myšlenky sepsala na papír, už mi to zase tolik nevadilo. Pokud byl toto autorčin záměr, tak to klobouk dolů. 
A teď přijde má oblíbená činnost - srovnávání knih ze stejné série :P Musím prostě podotknout, že tento díl byl méně mysteriozní a napínavý, než druhý.

7/10
Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)