RECENZE: KRÁSNÍ MRTVÍ #4

Největší obrázek výrobku Krásní mrtví – PhoenixAutor: Eden Maguire
Série: Krásní Mrtví
Díl: #4
Počet stran: 275 stran
Originální název: Beautiful Dead: Phoenix

Překlad: Drozdová Edita
Anotace: Darina již pomohla objasnit tajemství smrti Jonase, Arizony a Summer. Nyní ji čeká to nejtěžší... Odhalit okolnosti záhadné smrti Phoenixe. Krásný mrtvý Phoenix, Darinin kluk, její největší láska. Už je to skoro rok, co zemřel, a oficiální verze vypovídá o rvačce na benzínce, při které byl ubodán. Kdo je zodpovědný za jeho smrt? Darina ví, že to musí zjistit, a že pak Phoenixe ztratí navždy... Opouštějí ji síly, nenachází u nikoho pomoc. Dokonce samotný Phoenix jako by pravdu znát nechtěl. Neviditelná křídla tlučou a Krásní mrtví nenaleznou klid, dokud pravda nevyjde najevo. Čas běží...

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím.
Darina už pomohla s objasněním smrti Jonasovi, Arizoně a Summer. Nyní ji čeká nejtěžší úkol a to objasnit okolnosti smrti jejího milovaného Phoenixe, který zemřel na benzinové pumpě při rvačce dvou gangů. Darina se, jako vždy, snaží ze všech sil přijít na to, co se v onu noc stalo, ale moc jí nepomáhá fakt, že Krásní Mrtví jsou pár dní mimo Foxton. Když už se objeví a Darina se dá do pátrání, přijde na to, že další případ je mnohem těžší, než si myslela, protože to vypadá, že všichni lžou, nechtějí říct pravdu nebo s Darinou nemluví vůbec.
Darina, coby hlavní hrdinka, se od prvního dílu velmi změnila. V prvním a druhém díle jsem jí měla za zakřiknutou, ufňukanou holku, která nevěděla, co chce a pořád jen mluvila o sobě nebo Phoenixovi. Ve třetím díle už byla zkušenější a nemluvila stále jen o sobě. A v tomto díle? Darina mě hodně překvapila, protože po přečtení celé série můžu říct, že v tomto díle byla nejvyspělejší a nejrozumnější. Rostla s celou sérii. Byla jsem hodně ráda za to, že se děj netočil jen kolem Dariny a Phoenixe, ale dozvěděli jsme se víc třeba i o Hunterovi, kterého jsem měla ze všech postav asi nejraději.

Poslední díl série Krásní mrtví, se drží ve stejné rovině jako ostatní díly, jsou tu stejné prvky a stejně se řešící problémy, ale přeci jen se mi poslední díl četl asi nejlépe. Autorka se při psaní velmi zlepšovala a je vidět, že jí psaní baví. Určitě, pokud napíše, tak si nějakou další knihu přečtu. I přes to, že tento poslední byl super, se mi nejvíce z celé série líbil druhý díl, protože pojednával o smrti Arizony, která mi byla ze všech čtyřech nejsympatičtější a asi nejvíce podobná. Styl psaní autorky je jednoduchý a strohý. Nezabývá se zbytečnými popisy, detaily, ale radši se hned vrhne na řešení záhad.
Obálka je opět velmi povedená a když vidím všechny čtyři díly ve své knihovničce ... Opravdu nádhera! Knihu jsem měla přečtenou během jednoho večera, četla se jedním dechem a to jsem u minulých dílů postrádala. Ačkoliv se mi druhý díl líbil asi nejvíce, bylo to spíš Arizonou, než samotným dějem, ale tento díl byl protkaný napětím od začátku do konce. Akce v tomto díle také nebylo tolik, ale rozhodně to stačilo, protože kdyby to byla super-akční kniha, tak bych si ji asi tolik neužila. Co na této sérii oceňuji nejvíce je asi originalita, protože poslední dobou čtu samé YA knihy, které jsou na jedno brdo, ale i když jsou Krásní Mrtví také YA, rozhodně jsou jiní - originálnější. Pokud máte sérii rozečtenou a nechce se Vám pokračovat, tak to rozhodně přetrpěte a v sérii pokračujte, už jen kvůli poslednímu dílu, který je v této sérii opravdu pěkně zakončený. Není nijak převratný, protože popravdě jsem vraha vypátrala dříve, než Darina, které to na můj vkus trvalo moc dlouho a celá situace se tím zbytečně zdržovala, ale zase Darina byla v jiné situaci. Pokud nad knihou váháte, tak se do ní pusťte a užijte si pěkný konec série!

8/10
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete objednat ZDE