RECENZE: TEMNÉ VODY #1 - JED

Díl: #1
Počet stran: 360 stran
Nakladatelství: Egmont
Originální název: Venom

Překlad: Šárka Dvořáková
Rok vydání: 2013
Anotace: Historický román Temné vody od Fiony Paulové vás zve do města romantiky a romantiků - do renesančních Benátek. První díl romanticko-historické trilogie Temné vody má podtitul Jed. Cassandra Caravellová patří v renesančních Benátkách ke společenské elitě. Dokáže však zvládnout své city k chudému malíři Falkovi a odvrátit nebezpečí, které jí hrozí od neznámého vraha?
Žánr: historický, detektivní

V Benátkách může být krása smrtící.
Cassandra Caravellová pochází z jednoho významného rodu v Benátkách a právě proto se od ní očekává, že bude žít svůj život spořádaně a podle pravidel, které se přísluší společenské elitě v Benátkách. Cass je ale úplně jiná. Po smrti rodičů se ve vile své tetičky Agnes cítí uzavřená, bez volnosti. Po pohřbu kamarádky Liviany, se kterou prakticky strávila dětství, se setká s tajemným umělcem Falcem, se kterým se rozhodně nevidí naposledy a netuší, že se jí v jednom okamžiku obrátí svět vzhůru nohama. Doposud žila v luxusu, spoléhala se na pomoc ostatních a mohla mít prakticky vše, co chtěla. Ale co je luxus, když žijete stylem, který Vás svazuje?
Cass mi jako hlavní hrdinka neuvěřitelně sedla. Už dlouho se mi tohle nestalo, protože většinou čtu knihy, kde je hlavní hrdinka naprosto naivní a neví, co od života chce. Cass to věděla a moc dobře. Nemám ráda hrdinky, které jsou bohaté a mohou mít báječný život plný šperků a přenádherných šatů a ničeho z toho si neváží. Jsou arogantní, sobecké a povrchní.
Falco... Falca nešlo si nezamilovat. Jeho šibalský úsměv, modré oči a ruce zmazané od barem jsem si dokázala opravdu živě představit a vždy při této myšlence jsem měla na tváři šibalský úsměv. Falco je takový dobrodruh, který si rozhodně umí prosadit svůj názor a ovládá Cassino srdce. Jak se Cass rozhodne - zůstat s rodinou a s těmi, kdo ji potřebují nebo s Falcem a zažít si dobrodružný život plný překvapení?

Na Temné vody jsem se neskutečně moc těšila a rozhodně mě kniha nezklamala. Byla to kniha tajemná, nenáročná a velmi čtivá. Ze začátku knihy jsem byla ovšem trochu zklamaná a doufala jsem, kdy se kniha rozjede a bude v ní trochu více akce. Akce tam nakonec byla, ale ne nijak převratně, což byl stejný případ, jako s nečekanými zvraty a událostmi. Po zhruba sedmdesáti stranách knihy jsem se do knihy úplně ponořila a zbývající stránky jsem přečetla za jednu noc. Knihu určitě oení milovníci historických románů, jelikož autorka má úžasný smysl pro detail, tak se tu dozvíte spoustu věcí například z lékařství. Pitvy byly nezákonné, protože  je církev neschvalovala a spoustu dalších lékařských poznatků. Co se musí rozhodně pochválit je grafické zpracování knihy. Už obálka a obrázek pod anotací na vazbě jsou naprosto kouzelné a když otevřete knihu a nalistujete začátek kapitoly, tak uvidíte vždy úryvek z knihy Věčné růže, který kapitolu charakterizuje a mnohdy je dost nechutný, takže ti z Vás, kteří mají slabší žaludek by se měli některým úryvkům vyvarovat, i když jsou podle mého skvělým doplňkem knihy. Jinak děj plyne hezky, bez nějakých převratných zádrhelů, krom konce knihy, který autorka vyřešila opravdu perfektně a bavil mě nejvíce z celé knihy. Knihu bych doporučila hlavně milovníkům historických románů, maškarních bálů a tajemných umělců, kteří si tu určitě přijdou na své. Pokud Vás zlákala obálka, tak jako mě a zajímá Vás o čem kniha je a jak se Falcovi a Cass podaří vypátrat vraha, jestli vůbec, tak si knihu určitě přečtěte. Určitě je to skvělé počtení a nebudete litovat, pokud hledáte klidnější knihu.

9/10
Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete objednat ZDE