RC RECENZE: LÉTO, KDY JSEM ZKRÁSNĚLA

Autor: Jenna Hannová
Originální název: The Summer I Turned Pretty
Série: Léto #1
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 240
Rok vydání: 2012
Anotace: Belly měří svůj život v létech, a tím nemyslíme roky, ale roční období. Všechno zajímavé a báječné se v jejím případě odehrává výhradně od června do srpna. Zimy jsou dobré pouze na to, aby počítala týdny do dalšího léta, kdy konečně s mámou a bratrem Stevenem odjede jako každý rok k moři. Tedy přesněji řečeno do prázdninového domu přímo na pláži, který patří Suzanně, mámině nejlepší přítelkyni. A k Suzanně a jejímu domu zase neodmyslitelně patří její dva synové, Konrád a Jeremiáš. Tuhle dvojičku zná Belly odmala a co si pamatuje, jenom netrpělivě čeká, až si jí kluci začnou konečně všímat a vezmou ji mezi sebe. A toto léto se to konečně stane. A navíc se z nevýrazného káčátka vyloupne krásná labuť. Belly je k údivu všech najednou krásná mladá dívka. Jenže v toto báječné a zároveň hrozné léto se změní i všechno ostatní. Vlastně se promění Bellin celý život. K lepšímu i k tomu horšímu…

Seznámení s knížkou:
Venku je zima, tak proč si nepřečíst knihu, která nás přenese do domu na pláži u moře? Hlavní hrdinkou je Belly, která společně s matkou a bratrem Stevenem každé léto odjíždí k Sussaně, matčině kamarádce.
Celé ty dlouhé roky, kdy Belly se svou rodinou navštěvuje Sussan a její dva syny Jeremiáše a Konráda, touží po tom, aby jí bratři vzali mezi sebe a všímali si jí. Hlavně Konrád, do kterého je tajně zamilovaná. Toto léto se jí toto přání splní, ale vše nabere trochu jiné obrátky, než čekala. Kluci si jí začnou všímat trochu jiným stylem, než po kterém toužila v dětství.

Hodnocení:
Knížka mě mile překvapila. Je doporučena pro čtenářky od 12let, proto jsem si myslela, že kniha bude více naivní z pohledu hlavní hrdinky. V tom jsem se zmýlila, ačkoliv Belly mi občas připadala dost dětinská a předvídatelná, ale když si dokážete užít letní atmosféru, která z knihy sálá, tak se její chování určitě dá prominout. Já jsem si například oblíbila Stevena, Bellina bratra. A také se určitě nabízí otázka, jestli jsem tým Belly+Konrád nebo Belly+Jeremiáš. Na tu bohužel nedokážu odpovědět. Dokonce jsem si zkoušela sama sebe představit na Bellině místě, ale oba kluci mají něco do sebe. Tak snad v dalších dílech už budu vědět. Na další díly se rozhodně těším, protože konec prvního dílu je hodně otevřený a nedořešený a proto dává šanci dalším dílům pro skvělou a hlavně zajímavou zápletku. To je určitě přínos pro ty, které prostředí na pláži a letním domě nudilo, což se určitě mohlo stát. Rozhodně doporučuji si knihu přečíst, nejlepší je na to období podzimu nebo zimy, kdy si sluníčka už nemůžete tolik užít.

8,5/10
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Jota