RECENZE: SAECULUM

Originální název: Saeculum
Série: -
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 476
Rok vydání: 2014
Anotace:
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.
Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají

Uprostřed lesů začíná boj o život.
Autorkou knihy Saeculum je Ursula Poznanski. Od této autorky jsem už četla jednu knihu a to Erebos. Sice už je to dávno, ale knihu si stále velmi dobře pamatuji, protože byla opravdu skvělá. Při hledání nějakých informací o autorce jsem narazila na její další knihu, o které jsem nevěděla a vypadá opravdu zajímavě, tak si ji snad co nejdříve přečtu. Ursula Poznanski se narodila 30.října 1968 ve Vídni. Po střední škole studovala japanistiku, žurnalistiku, právo a také divadelní vědu.

Můj názor:
Abych k vám byla upřímná, tak jsem si knihu vybrala hlavně podle obálky. Určitě nejsem jediná, koho obálka naprosto uchvátila. Je jednoduchá, ale přesto tajemná a vystihující knihu. Na druhou stranu jsem se bála tloušťky knihy. 476 stran je přeci jen hodně a já jsem měla obavy, aby kniha nebyla rozvleklá a aby se zbytečně nenatahovala. Ale musím uznat, že mě kniha opravdu bavila a že byl příběh poutavý. Kniha je obohacena o takové "černé stránky", které nejdříve do děje nezapadají a já sama jsem moc nechápala, co v knize mají za význam, ale nakonec se všechno vysvětlí a je to skvělý doplněk knihy.

Knihou nás doprovází hlavní hrdina Bastian, tedy klučičí hrdina. Bastian studuje medicínu po vzoru svého otce a je zamilovaný do Sandry, která ho přesvědčí, aby s ní a jejími kamarády vyrazil na larp. Bastian v tom vidí příležitostnadýchat se čerstvého vzduchu a odpočinout si od učení. Sandru jako postavu jsem neměla vůbec ráda, Bastian byl ovšem bezva (i když chvílemi malinko naivní). Nejvíc ze všech postav jsem si oblíbila Iris, která byla podle mě nejvíc propracovanou postavou knihy. Měla vymyšlenou  svou vlastní minulost, která jí na konci knihy dostihne, ale nechci spoilerovat.

Největší plus knihy je podle mě její konec. Ten byl opravdu skvěle vymyšlený a hlavně nečekaný a překvapivý. Po tom, co si skupinka mladých lidí vyrazí do lesa hrát si na středověk a postihne je kletba, prakticky nikdo tomu nevěnuje pozornost. Když začnou mizet členové výpravy, každý se o kletbu najednou začne zajímat a dokonce obětují Bastiana. Dalo by se čekat, že konec bude mít spojitost s kletbou a že autorka do knihy možná bude chtít zasadit trochu fantasy, ale ne. Konec je opravdu nečekaný a posouvá celou knihu a level výš.

8/10
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
        Knihu si můžete objednat zde