22. 4. 2012

RC Review - Dvě zrcadla

Dvě zrcadla (Karolina Limrová)

Počet stran: 276
Nakladatelství: Host
Překlad: -
Rok vydání: 2011
Anotace: Romantický upírský příběh od české autorky.
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Na půdě chátrajícího sídla objeví prastaré zrcadlo, jehož kouzelná moc ho zavede do pokoje neznámé dívky. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho nitru se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu obraz v zrcadle nestačí? Co když víc než po lidské krvi zatouží po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít víc než její úsměv?
První věta: Láskyplně přejel dlaní po právě ohoblované desce.

Důvod k pořízení:
Tak začala bych asi tím, že nakladatelství host mi podle mých dosavadních recenzní tuto knihu doporučilo a jsem ji přijala s velkým nadšením. Nejenom, že upíří románky mám docela ráda, (i když už jich je celkem dost) ale také je kniha od české a zároveň skvělé autorky! V Česku byste takových autorů našli celkem málo a já jsem ráda, že Karolina Limrová píše právě tento žánr.

Immagine+46_largePostavy:
Hlavními postavami jsou samozřejmě Kate Simmonsová a Joshua Merboth, kteří svou lásku "odhalí" pře dvěma egyptskými zrcadli. Ale vraťme se k charakteru:
Kate Simmonsová je obyčejná žena, která má spoustu starostí s prací, se svým "strážným andělem" Dannym. Proto ji potěší, když ji matka prozradí, že se se svým přítelem budou brát.
Kate jim závidí a touží také poznat lásku, ale netušila, že to půjde takhle rychle.
Jednou ve svém zrcadle uvidí muže. Vypadá nádherně. Tajemné šedivé oči mu z části zakrývají podlouhlé vlasy, které mu padají z čela.
Joshua Merboth je podivín za kterého ho všichni berou. Má dlouholetou (doslova) kamarádku a kamaráda. Jenže on ani jeho kamarádka Susan nejsou tak obyčejní, jak to může vypadat. Neřeknu vám kdo nebo co jsou zač, ale rozhodně to není nějaký super druh postav z fantasy světů. Jak zareaguje, když ve svém zrcadle uvidí hnědovlasou dívku s krásnou postavou a celým tělem? Najdou se?

Více pohledů vyprávění příběhu:
V knize se setkáme s nakonec čtyřmi pohledy na vyprávění. První, který vyprávěla Kate, potom druhý, který vyprávěl Joshua, třetí, který nás zavede do roku 1789 do Portlandu a tady sledujeme první Joshuovi chvíle po přeměně v upíra a nakonec poslední, jímž je epilog, který, jak jsem se nakonec dopátrala, je psán z pohledu Dannyho.

Moje hodnocení:
Romantický fantasy příběh
od české autorky.
Tato věta je na zadní straně přebalu knihy a já si myslím, že je opravdu hodně výstižná.
Romantický? - Stoprocentně.
Fantasy? - Jistě
Příběh? - Co jiného, že? 
Kniha mě opravdu bavila. Je plná nečekaných zvratů, lásky, tajemna a všelijakých emocí.
Bohužel je tu i negativní stránka knihy a jak jsem četla ostatní názory, nejsem sama, kdo si toto myslí.
Jde o to, že mi kniha začala od zhruba poloviny připomínat takovou předělanou varianti Twilight. No řekněte sami, pár jede v autě, k tomu je hledá upíří stopař, aby mohl jednoho z nich zabít. A spoustu dalších podobností. 

5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)