RC Review - Ledová královna

Série: Příběhy od Vrbového jezera
Autor: Susan Wiggsová
Překlad: Dagmar Brejlová
Díl: 4.
Počet stran: 400
Nakladatelství: Metafora
Anotace: Sophie Bellamyová se od rozvodu věnovala jenom své kariéře u mezinárodního soudu v Haagu. Na jednom slavnostním večeru však dojde k teroristickému útoku. Sophie málem přijde o život a smrtelné nebezpečí jí pomůže přehodnotit priority. Chce být zase se svými dětmi a také se svým vnoučkem, kterého téměř nezná. Cestou z letiště však ve sněhové kalamitě havaruje. Naštěstí projíždí kolem místní veterinář a zdá se, že i ve sněhové vánici může přeskočit jiskra…
Život v malém městě však má svá úskalí, a tak se Sophie musí vyrovnat s nevraživostí místních dam stejně jako s tepláky místo večerních toalet. A také s tím, že její nový přítel je o hodně mladší…
První věta: Každá stanice, kterou si Noah Shepherd ve své dodávce naladil, stále dokola vysílala varování.

Postavy:
Noah je zvěrolékař z Avalonu. Když se vrací od porodu klisničky, ve sněhové vánici, zrovna si hraje na StarWars a v tom uvidí auto. Jde tam a uvidí krásnou Sophii a poraženou laň. Ošetří laň a ta se zdá být v pořádku. Když odveze Sophii na ošetřovnu, přeskočí první jiskra!
 Sophie je soudkyně z Haagu. Sophiina práce ji naplňovala, byla jakýmsi ztělesněním dobra. Byla soudkyně a pomáhala lidem a spravedlnosti. Ale když byla pozvána na Slavnostní večer, na kterém ji byla udělena cena za její práci a spravedlnost, stala se hrozná věc! Na Slavnostním večeru proběhne teroristický útok a aby toho nebylo málo, tak si Sophii vezmou jako rukojmou. Myslela si, že umře, ale osud ji nadělil štěstí, jak by taky ne, když všem pomáhala. Po tomto incidentu se rozhodne odejít ze svého rodného města Haagu a nastěhuje se do malého městečka Avalonu, za svou rodinou. Kde náhodou bydlí Noah Shepeard.

Něco o autorce:
Susan Wiggs ve své první knize, v Knize o špatných dětech vyprávěla příběhy sebe a svých sourozenců a první vydání v nákladu jednoho kusu se kompletně vyprodalo.
Její první kniha vyšla v roce 1987. Její knihy jsou ceněny pro detailní vykreslení prostředí i postav a složitých lidských osudů a získali také několik prestižních literárních cen.

Moc jsem od této knihy nečekala, protože nečtu moc romantické příběhy, ale byla jsem příjemně překvapená! Myslela jsem si, že to bude další z mnoha příběhů o lásce, ve které nebude hlubší děj, ale po přečtení musím přiznat, že jsem byla úplně vedle! Po pár kapitolách, které jsem přečetla, jsem se sžila se Sophií, i když, soudě podle příběhu je mezi námi velký věkový rozdíl. Je to příběh o rodině, lásce, asi těch nejdůležitějších věcech života!  Hrozně se mí líbilo to, jak byly kapitoly rozděleny na části a mezi každou byla přidána nějaká vsuvka např. recept na Gougéres, neboli francouzské sýrové bochánky.
Co se týče děje, tak asi nejdůležitější část, je vztah mezi Sophií Bellaymovou a Noahem Shepherdem.
Mezi sebou si nejsou zrovna věkově přiměření. Zatímco Sophie žije prací a má spoustu starostí, Noah je takový teenager, který si užívá života, jak jen to jde.
Tato kniha je plná lásky, starostech, co mohou potkat nás všechny. Jsem moc ráda, že jsem na knihu narazila.