21. 4. 2012

Recenze - Škola noci #1


Škola noci #1 - Označená (P. C. Cast, Kristin Cast)  

Série: Škola noci
Díl: první
Počet stran: 299
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Jana Kunová
Rok vydání: 2009
Anotace: Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla s přítelem a poslední, co jí ještě schází, je začít se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Jediný, s kým si v ní nepadne do oka, jsou členky elitní školní organizace Dcery temnoty a zvlášť její příšerná předsedkyně Afrodita. Za jejich zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého... Označená otevírá úspěšnou řadu příběhů pod titulem Škola noci o výjimečné, a přitom docela obyčejné budoucí upírce Zoey, která je předurčena k velkým věcem, i když o to vlastně moc nestojí…
Série si podobně jako Stmívání Stephenie Meyerové získala spoustu čtenářů, příznivý kritický ohlas a jednotlivé díly se pravidelně dostávají do čela bestsellerových žebříčků.
První věta: Myslela jsem, že ten den už horší být nemůže, a právě jsem u svojí skříňky uviděla nemrtvého chlapa.

...

Dokážete si představit, že studujete na normální škole, máte vcelku normální kamarády a žijete normální život? Jistě ano...
Ale co kdyby k vám znenadání přišel upíří stopař a jedním chladným dotekem vám změnil celý život?
Právě s tímto se musela potýkat šestnáctiletá Zoey, která se během jednoho dne stala upířím mládětem... A co když do toho všeho přibude ještě rozchod s přítelem, hádky s rodiči? Jednoduše se vám změní celý život.

...

Zoey musí nastoupit na zvláštní upíří internát - Školu noci. Všechno, co na první pohled vypadalo strašidelně, nezvykle a zvláštně, ale nemusí být tak zlé. Zvláště, když máte jako mentorku samu Neferet, velekněžku bohyně Nyx. Mentor je něco jako váš osobní průvodce či hlídač.

...

Ještě jsem se nesetkala s knihou, kterou napsala matka i s dcerou zároveň. Já osobně bych to asi nesvedla, ale přijde mi to milé a na některých místech v knize, je vidět (jen malinko) změna osobitého stylu psaní literárního díla.

...

Teď, když něco víme o autorkách, vrátíme se zpět ke knize. Kniha měla vše, co by kniha měla mít. Vtáhla mě do děje a to hned při první kapitole a to mě někdy docela trvá.

Můj názor:
Tato knihami opravdu dostala.. :D Co se týče pozitivních věcí na této knize, myslím, že jsou převažující nad těmi negativními, ale na obou stranách se něco najde!
Kniha mi v některých místech připadala moc strohá a někde trošilililinku klišé a to myslím, že nejsem sama. Copak vám nepřijde divné, že studujete na škole a znenadání k vám přijde upír, jen tak na normální školu. Jasně, někomu může připadat super, že upíři jsou v ostatních knihách utajováni před okolím, ale tady ne. Prostě tu o nich všichni vědí.
Dále si myslím, že kniha má opravdu skvělou obálku a anotaci, což byl také důvod, si knihu pořídit.
Tato recenze asi není moc povedená a ani nijak zvlášť dlouhá, ale už nevím, co bych vám sem napsala. Kniha je prostě super, ale i super knih se najdou výtky.

4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)