RC Review - Lovkyně snů #1

Lovkyně snů  #1 - Procitnutí (Lisa McMan)

Série: Lovkyně snů
Díl: první
Počet stran: 215
Překlad: Čeněk Matocha
Rok vydání: 2011
Anotace: Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...
První věta: Janie Hannaganová pustí učebnici matematiky z ruky.

Forma psaní:
Celá kniha je napsána formou, která připomíná deníkové zápisky. Ukázka:
 10:30
Janie a Cabel začínají psát zkoušku z matematiky.
Díky tomu se kniha lépe čte, a stránky vám takřka sami ubíhají pod rukama.

Postavy:
0350938b496668eb9523c8b1421c7d73_h_large
V knize najdeme 2 postavy, okolo nichž se celý příběh točí.
Janie je sedmnáct a chce žít jako ostatní dívky jejího mladého věku, ale nemá to úplně jednoduché. Není jako ostatní bohaté holky z North Side, žije v chudé čtvrti, její matka se o ni takřka nestará, musí si sama vydělávat v Heather Home, jako pečovatelka starých lidí, aby mohla na vysokou školu a navíc se nekontrolovatelně propadá do snů lidem, kteří usnou v její blízkosti. Jestli si myslíte, že je to skvělý dar, tak to se sakra mýlíte, protože ne vždy jsou ty sny hezké a příjemné. Nezapomeňte, že zdát se vám může cokoliv. Třeba různé noční můry, nebo dokonce erotické tužby a podobně. Má nejlepší kamarádku Carrie, která se ale baví Melindou, její úhlavní nepřítelkyní.

Cabel se s Janie seznámí, když ji poveze domů na skateboardu. Od té doby je mezi nimi nepojmenovatelný vztah a čtenář mnohdy neví, co si o Cabelovi má myslet. Já nejdřív myslela, že je to opět nějaký záporák, který bude celou knihu doprovázet, ale ukázalo se, že je celkem fajn!

Tumblr_m2v3hqmbtz1qzdky4o1_500_largeMoje hodnocení:
Kniha je velmi, ale velmi originální, díky nápadu se sny. Bohužel na mě kniha působila trošku jednoduše i když se to někomu může líbit, u mě se tak nestalo. Kniha mi přišla bez nějaké delší zápletky, sice tam byla jedna, ale mohlo by jich tam být klidně více. Ale je to spíše můj problém, jelikož čtu často knihy, které jsou mnohdy složitější a mají klidně více zápletek. Ne že by jich tam mělo být milion, ale nějak přiměřeně, aby to čtenář stíhal a chápal, ale zároveň se nenudil.

4/5