21. 4. 2012

RC Review - Žena v Černém

Žena v Černém (Susan Hillová)

Série: povídky od Susan Hill
Díl: Žena v Černém
Počet stran: 143
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Jan Kozák
Rok vydání: 2012
Anotace: Pyšný a osamělý Dům u Úhořího močálu vévodí slaným, větrem bičovaným mokřinám, přes něž vede cesta po hrázi s nezvyklým názvem Devět životů. Mladý londýnský právník Arthur Kipps, který je vyslán na pohřeb jediné obyvatelky domu, však netuší, jaká tragická tajemství se za zavřenými okenicemi skrývají.
Teprve když zahlédne vyzáblou mladou ženu, od hlavy k patě oděnou v černém, začne se ho zmocňovat plíživý pocit nejistoty, který ještě posilují podivné poznámky místních obyvatel a neochota mu cokoli bližšího sdělit. Kdo je ona tajemná dáma a co má společného s hrůznými událostmi, které se ve zdech opuštěného sídla a kolem něj odehrály - či snad odehrávají dodnes?
První věta: Bylo půl desáté, Štědrý večer.

Stručný děj:
Londýnský právník Arthur Kipps byl pozván, aby vyřešil pozůstalost zemřelé paní Drablowové. Proto musí na nějaký čas odjet do městečka Crythin Gifford. Musí začít řešit svoje pracovní povinnosti a proto musí navštívit osamělý dům, Dům u Úhořího močálu, nemá to jednoduché, protože mu to neusnadňují ani obyvatelé tohoto města, kteří ho mezi sebe nevzali a stále se bojí a také tu je přízrak Ženy v černém...
Stále se snaží přijít na to, proč se žena zjevuje právě jemu, proč slýchává divné zvuky poblíž močálů.
Co byla vůbec zač paní Drablowová a přežije Arthur?

Moje hodnocení:
Před tím, než jsem začala číst Ženu v Černém,jsem četla (od té samé autorky) Malou ručku.
Malá ručka, jak si můžete přečíst na blogu, mě moc nenadchla a, co jsem si o ní myslela si můžete najít na blogu.
Zkrátka jsem se bála, aby se to samé nestalo u této knihy. Znáte to, máte jednoho autora a ten napsal trilogii a vy si myslíte, že jsou všechny stejně dobré? A nebo naopak, že jeden díl byl horší či lepší než ostatní dva?
Tak u této knihy bych se připojila spíše k verzi druhé. I když na sebe knihy nenavazují a mají úplně jiný děj.
Rozhodně bych řekla, že Žena v Černém je naprostá bomba! 
Malá ručka (pardon, že ji sem pořád cpu, ale mě přijde dobré je srovnat) mě vůbec neděsila, až mi to přišlo zbytečně zařazené do hororů, za to Žena v Černém? Uff..
Já jsem si myslela, že mě jen tak nějaká kniha nevyděsí, protože se mi to ještě nestalo. No, ale jak víme, všechno má jednou premiéru a tak mě vyděsila knížka! 
Vůbec se za to nestydím, právě naopak. Není poklonou pro spisovatele, že vás kniha dohnala až k emoci, která byla očekávána?

5/5

      

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář! Každý mě vždy moc potěší! :-)